Diety Przyroda i zwierzęta Zdrowie w praktyce Przepisy Lifestyle Dziecko/Ciąża Rak/Nowotór/Guz Podróże Pasożyty

Istnieje sześć głównych składników odżywczych. Jeśli mamy braki  tych składników nasz układ odpornościowy wariuje, atakuje własne tkanki organizmu i prowadzi do autoimmunizacji.

Przywracanie optymalnego poziomu składników odżywczych jest ważnym krokiem w odwracaniu choroby autoimmunologicznej, a tym samym zapobiega  kolejnym.

Kluczowe składniki odżywcze wpływające na rozwój chorób immunologicznych.

                                                          

1. Witamina D
Ludzie mieszkający w gorącym klimacie, mimo częstego występowania tam słońca mogą także mieć niski poziom witaminy D
poniżej poziomu optymalnego. Gdy masz zdiagnozowaną chorobę immunologiczną, jest to szczególnie ważne, ponieważ witamina D odgrywa kluczową rolę w systemie immunologicznym. Reguluje i zapobiega autoimmunizacji poprzez stymulowanie regulatorowych komórek T, które są odpowiedzialne za rozróżnianie niebezpiecznych najeźdźców i swoich własnych komórek .

Podczas syntezy witaminy D zostają wspomagane komórki, a układ odpornościowy dostaje sygnał aby nie atakować swoich komórek. Dzięki witaminie D zwalczane są infekcje wirusowe i bakteryjne oraz mogą nasilać objawy autoagresji.

                                                     

2. Kwasy Omega-3

Kwasy omega 3  zwiększają aktywację limfocytów B i oraz  produkcję przeciwciał, które mogą obniżyć

reakcję zapalną i pomóc systemowi  immunologicznemu zwalczać patogeny.

                                                       

3. Witamin z grupy B
Witaminy z grupy B nie tylko zapewniają energię dla naszych komórek. Kontrolują również układ

odpornościowy, hormony, nastrój, sen, nerwy, krążenie i trawienie.

Witamina B12, na przykład, wspomaga w produkcji białych krwinek, które są niezbędnymi składnikami układu odpornościowego. Kiedy masz niski poziom B12, Twoja liczba białych krwinek jest obniżona, co osłabia system immunologiczny i sprawia, że jesteś ​​bardziej podatny na autoagresję.

4. Selen
Selen jest niezbędny do regulacji nadmiernej
reakcji immunologicznej i przewlekłego stanu zapalnego w chorobach autoimmunologicznych. Jest więc istotnym składnikiem odżywczym dla prawidłowego funkcjonowania tarczycy, a badania pokazują, iż selen zmniejsza przeciwciała tarczycy.

                                                           

5. Cynk
Cynk wpływa na wiele aspektów układu odpornościowego, począwszy od bariery skórnej do regulacji genów w

obrębie limfocytów (rodzaj białych krwinek). W rzeczywistości, cynk jest istotny dla produkcji białych ciałek krwi. Osoby z niedoborem cynku są bardziej podatne na atak patogenów.

                                                    

6. Magnez
Niski poziom magnezu wpływa nie tylko na układ odpornościowy ale także na zdrowie serca. Zazwyczaj każdy z nas ma niski poziom tego pierwiastka. Magnez wyczerpuje się z powodu stresu i odżywiania z dużą ilością cukru (cukier obniża poziom magnezu).  Niedobór magnezu  powoduje  zwiększoną produkcję cytokin prozapalnych, które podnoszą ogólny poziom stanu zapalnego, przyczyniając się do autoimmunizacji.

 

Co powoduje niedobory substancji odżywczych w chorobach autoimmunologicznych pacjentów?

Słabe odżywianie, produkty przetworzone, żywność prozapalna: cukier rafinowany, biała mąka - gluten, tłuszcze trans, kofeina, nabiał, rośliny psiankowate, strączki , stymulują układ odpornościowy i mogą przyczynić się w dużym stopniu do nieszczelnego jelita.

Nieszczelne jelita
Z badań dr Alessio Fasano  praktycznie wszyscy pacjenci z chorobami autoimmunologicznymi mają nieszczelne

jelita. Nieszczelne jelita to uaktywnienie procesu zapalnego , w końcowej fazie prowadzącego do autoagresji.

Mutacje genów
Mutacja genu jak MTHFR znacznie zmniejsza zdolność do przekształcania niektórych składników
odżywczych przyczyniających się do metylacji, w tym witamin B, choliny, kwasu foliowego i inne.

Mutacje VDR  (gen odpowiedzialny za witaminę D) prowadzą do zaburzeń neuroprzekaźników, do utrzymywania niskiego poziomu witaminy D

Jeśli masz jedną lub więcej mutacji genowych składniki odżywczych z diety lub suplementów, nie są dobrze wykorzystywane.
Sprawdzenie poziomu witamin, minerałów, aminokwasów.

Można poprzez analizę z krwi i moczu oznaczyć  podstawowy poziom podstawowych witaminy, minerałów, kwasów tłuszczowych i aminokwasów. Tego typu analiza ukazuje obraz stanu odżywczego osoby zdrowej i z autoagresją.

                                                           
Jak zapobiec lub przezwyciężyć odżywcze niedobory

Jedz pokarmy gęsto odżywcze należą do nich:

Witamina D  - bio tłuste ryby, białka, podroby, mięso od zwierząt karmionych trawą

Selen- czosnek, bio indyk, bio wątroba,
Magnez - warzywa o ciemno zielonych liściach: szpinak i boćwina;  figi, ryby, awokado i banany
Cynk-  bio ostrygi i bio owoce morza,wołowina i jagnięciny od zwierząt karmionych trawą
Omega 3- bio mięso, tłuste bio ryby, olej lniany i chia
Witaminy B-complex- warzywa o ciemno zielonych liściach, bio białka zwierzęce, świeże i suszone owoce,   owoce morza, awokado

Jeżeli jesteś weganinem  lub wegetarianinem stosuj suplementy, choć najlepszą podobno dietą dla osób z chorobami immunologicznym jest dieta paleo.

Zdrowie jelit
Uzdrowienie jelit jest jednym z najważniejszych kroków przy chorobach autoimmunologicznych. Zdrowe jelita 
poprawią Twoją zdolność do wchłaniania substancji odżywczych, a to zmniejszy stan zapalny i uspokoi układ odpornościowy.

http://izla.pl/blog/artykul/1313

 

Suplementów  dla dla osób z autoagresją:

więcej informacji o szczegółowych suplementach   http://izla.pl/blog/artykul/1410

Multiwitamina - codziennie przyjmowanie dobrej jakościowo multiwitaminy zawierającej odpowiedni poziom selenu, magnezu i cynku oraz odpowiednie ich łatwo wchłanialne formy np chelaty.
Witamina D - Podczas suplementacji witaminy D, należy wybrać preparat z aktywną witaminą K2 która zapobiega gromadzeniu się wapnia
. Najlepiej wybierz D3+K2

Omega 3 - Omega 3  pochodzące z tłustych ryb  mogą zawierać zanieczyszczenia lub rtęć. Wybieraj sprawdzony suplement oczyszczany na poziomie molekularnym.

Witamina B-complex - Szukaj suplementu B-complex w formie najlepiej przyswajalnej np B12 w formie metylocobalaminy , kwasu foliowego w postaci aktywnej formy folianów.

Jeśli masz jedną lub dwie mutacje MTHFR, zadbaj o odpowiednią metylację czyli dołącz np suplement TMG i NAC

szukaj podobnych preparatów jak ten:

Methylation Support

 

Źródła:

http://www.amymyersmd.com/2017/01/6-key-nutrient-deficiencies-linked-autoimmunity-2/



<< poprzedni artykuł następny artykuł >>

Dodawanie komentarzy do wpisu możliwe po zarejestrowaniu i zalogowaniu.

izla.pl 2015-17
Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i rozpowszechnianie treści i zdjęć bez zgody autorki zabronione.