Diety Przyroda i zwierzęta Zdrowie w praktyce Przepisy Lifestyle Dziecko/Ciąża Rak/Nowotór/Guz Podróże Pasożyty

Posiłek prosty i smaczny. Starajmy się jeść jak najwięcej zielonych warzyw, zwłaszcza na surowo. Gotowane warzywa zielone jak: szpinak, brokuły , groszek też mają sporo wartości odżywczych.

Zielony sos ze szpinaku i groszku, można wykorzystać do makaronu, ryżu pełnoziarnistego , kaszy jaglanej  lub zjeść całkowicie osobno.

Zrobienie zielonego sosu nie zajmuje zbyt wiele czasu, a zawsze to porcja zdrowych warzyw. Dla dzieci z farfoclowstrętem;) można sos zmiksować. Ponad to jak masz ochotę możesz dodać pieczarki, pasują do tej potrawy znakomicie.

Potrzebne będą następujące składniki:

 

2 paczki szpinaku baby czyli jakieś 500g

1 paczka zielonego groszku mrożonego 250g

2 cebule np czerwone

2 ząbki czosnku

0,5 szklanki orzechów i nasion np: słonecznik, pestki dyni, orzechy włoskie

W garnku obraną i pokrojoną drobno cebulę i ząbki czosnku, podsmażamy na oleju kokosowym lub maśle klarowanym. Umyty szpinak drobno siekamy i dodajemy.  Dodajemy zielony groszek. Całość mieszamy dolewamy odrobinę wody. Gotujemy do miękkości ok 10 minut.

Jak już trochę warzywa przestygną, zagęszczamy je zmiksowanymi orzechami.

Orzechy, nasiona wg swoich preferencji smakowych, moczymy we wrzątku 15 minut, przepłukujemy , dodajemy szklankę wody , doprawiamy wędzoną papryką, solą,  ziołami, płatkami drożdżowymi -  jeżeli chcemy uzyskać smak sera ( nie wskazane w przypadku drożdżycy) i miksujemy na sos. Sos orzechowy dodajemy do warzyw.

I danie gotowe.

Sos groszkowo szpinakowy dodajemy do makaronu z ryżu brązowego np takiego

http://izla.pl/blog/artykul/806

      

:)



<< poprzedni artykuł następny artykuł >>

Dodawanie komentarzy do wpisu możliwe po zarejestrowaniu i zalogowaniu.

Składniki
  • szpinak baby (400g (2 paczki))
  • zielony groszek mrożony (250g (1 paczka))
  • cebula (2 sztuki)
  • czosnek (2 ząbki)
  • orzechy mix (0)
  • makaron z brązowego ryżu (250g (1 opakowanie))
  • płatki drożdżowe (1 łyżka opcjonalnie)
  • pieczarki (kilka sztuk opcjonalnie)



O mnie
Zdjęcie autorki

Miłośniczka zdrowego odżywiania, wielbicielka wszystkiego co zdrowe, nałogowo "pochłaniam" książki o zdrowiu, medycynie naturalnej i oczywiście kulinarne.


Więcej o mnie

Wyszukiwarka
Po wpisaniu frazy w wybranym polu, wyszukiwanie należy zatwierdzić enterem.

lub

Lodówka
Znajdź przepis, dodając swoje ulubione składniki do lodówki

Jestem na Facebooku

Znajdziesz mnie na

Najpopularniejsze wpisy
Aleppo mydła i szampony antyalergiczne
Jak zwiększyć poziom T3 aktywnego hormonu tarczycy - dr Childs specjalista w zakresie chorób tarczycy
Koenzym Q10 pilnuj , alby się nie wyczerpał - tworzy energię komórkową. Uzdrawiacz serca, pomocny w chorobach ozębnej, opóźnia starzenie, wpływa na odporność , pomocny w Parkinsonie, redukuje zmęczenie, naprawia mózg.
Protokół suplementacji jodem Dr Brownsteina i Jerzego Zięby
Popularne tagi
nowotwór nowotwor unikać ś niedoczynność przed drożdżyca drożdżyca przeciekające źąś miedź skóry przekąska święta roślinne bez_mięsa jarmuż bez_mąki neznabiału układ_odpornościowy
pozostałe tagi



izla.pl 2015-17
Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i rozpowszechnianie treści i zdjęć bez zgody autorki zabronione.