Diety Przyroda i zwierzęta Zdrowie w praktyce Przepisy Lifestyle Dziecko/Ciąża Rak/Nowotór/Guz Podróże Pasożyty

Danie na obiad, kolację. Proste i smaczne. Często o prostocie zapominamy szukając skomplikowanych potraw , które zabierają mnóstwu czasu. Warzywa, niestety bardziej smakują z piekarnika niż po ugotowaniu na parze. Warzywa piekę w piekarniku w temp. 180 stopni C.

Robię różne wersje tego dania, czasem piekarnik, czasem paruje oraz robię różne kompozycje smakowe dodając kalafiora, brokuły , ziemniaki. Brokuły i kalafior gotuję na parze, ponieważ niestety w piekarniku zawsze brązowieją , nim zrobią się miękkie. Grilla i spieczenia unikam.

Przykładowe składniki:

2 średnie bataty (słodkie ziemniaki),

3 marchewki,

2 średnie buraki,

kawałek dyni (opcjonalnie),

olej kokosowy extra virgin 2 łyżki,

sól, czosnek granulowany lub inne ulubione przyprawy.

 

Warzywa możemy pokroić w słupki, plastry itp. U mnie hitem są słupki , dlatego kupiłam do tego tarkę z różnymi wkładkami pozwalającymi kroić w plastry grube, cienkie i słupki grube, cienkie  i bardzo cienkie. Uważam że dobra tarka czy mandolina to podstawa w kuchni.

Do warzyw dodaję tłuszcz kokosowy, jeżeli robię je w piekarniku. Po upieczeniu solę dodaję czosnek granulowany i  posypuję zmielonym siemieniem lnianym, sezamem i pestkami dyni lub robię "śmietanę" z orzechów i pestek.  Na koniec możemy warzywa posypać kiełkami.

Warzywa ze "śmietaną " z pestek i orzechów

Z kiełkami

Warzywa z jogurtem kozim i siemieniem lnianym



<< poprzedni artykuł następny artykuł >>

Dodawanie komentarzy do wpisu możliwe po zarejestrowaniu i zalogowaniu.

Składniki
  • batat czerwony ziemniak (2 sztuki)
  • marchew (3 sztuki)
  • burak (2 sztuki)
  • dynia (kawałek opcjonalnie)
  • olej kokosowy (extra virgin 2 łyżki)
  • sól (himalajska do smaku)
  • czosnek (granulowany do smaku)
  • orzechy mix (garść - do śmietany wegańskiej)



O mnie
Zdjęcie autorki

Miłośniczka zdrowego odżywiania, wielbicielka wszystkiego co zdrowe, nałogowo "pochłaniam" książki o zdrowiu, medycynie naturalnej i oczywiście kulinarne.


Więcej o mnie

Wyszukiwarka
Po wpisaniu frazy w wybranym polu, wyszukiwanie należy zatwierdzić enterem.

lub

Lodówka
Znajdź przepis, dodając swoje ulubione składniki do lodówki

Jestem na Facebooku

Znajdziesz mnie na

Najpopularniejsze wpisy
Aleppo mydła i szampony antyalergiczne
Jak zwiększyć poziom T3 aktywnego hormonu tarczycy - dr Childs specjalista w zakresie chorób tarczycy
Koenzym Q10 pilnuj , alby się nie wyczerpał - tworzy energię komórkową. Uzdrawiacz serca, pomocny w chorobach ozębnej, opóźnia starzenie, wpływa na odporność , pomocny w Parkinsonie, redukuje zmęczenie, naprawia mózg.
Protokół suplementacji jodem Dr Brownsteina i Jerzego Zięby
Popularne tagi
nowotwór nowotwor unikać ś niedoczynność przed drożdżyca drożdżyca przeciekające źąś miedź skóry przekąska święta roślinne bez_mięsa jarmuż bez_mąki neznabiału układ_odpornościowy
pozostałe tagi



izla.pl 2015-17
Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i rozpowszechnianie treści i zdjęć bez zgody autorki zabronione.