Diety Przyroda i zwierzęta Zdrowie w praktyce Przepisy Lifestyle Dziecko/Ciąża Rak/Nowotór/Guz Podróże Pasożyty

Sezon dyniowy w pełni, więc stosując zasadę kuchni makrobiotycznej korzystajmy z niej ile się da:).

Prosta zupa dyniowo-buraczana z kaszą jaglaną i śmietaną z nerkowców.

Składniki:

dynia ok 1 kg,

3 buraki,

1 cebula,

1 ząbek czosnku,

jarzynka bez chemii lub sos sojowy,

przyprawy: carry, kurkuma , kardamon po 0,5 łyżeczki,

dla wyważenia smaku ocet balsamiczny,

słodzidło np syrop daktylowy,

1,5-2 szklanki wody,

1 łyżka oleju kokosowego extra virgin

 

Dynię oraz buraki pieczemy w piekarniku wcześniej kroimy je  w małe kawałki lub w ćwiartki. Im drobniej pokroimy tym szybciej upieczemy , ale przy nieuwadze możemy je przesuszyć. Warzywa możemy też ugotować na parze będzie szybciej i zdrowiej . Wybór zostawiam każdemu, ja robię wersję raz z pieczeniem innym razem  bez.

Pieczemy w piekarniku max 180 stopni Celsjusza,  ok 1 godziny uzyskamy  dodatkowy aromat z warzyw.

Po upieczeniu warzyw (nie dopuszczamy aby się za bardzo wysuszyły i podpiekły ) jeżeli piekliśmy duże kawałki, kroimy na mniejsze  nadające się do zmiksowania.

W garnku na oleju kokosowym dla głębszego smaku podsmażamy cebulę z czosnkiem.

Dodajemy upieczoną dynię i buraki , zalewamy 1,5-2 szklanką wody.

Całość miksujemy , dodajemy przyprawy: jarzynkę bez chemii lub sos sojowy, gotową przyprawę bez chemii carry lub carry, kurkumę , kardamon.

Na koniec równoważymy smak syropem daktylowym i ewentualnie octem balsamicznym.

Dodajemy śmietanę z nerkowców lub z migdałów ( namoczone migdały lub nerkowce miksujemy dając ulubione przyprawy oraz sok z kiszonki (ogórków kiszonych lub kapusty kiszonej lub krótkich kiszonek).

Do zupy możemy dodać kaszę jaglaną , gryczaną , komosę ryżową, to na co mamy ochotę :)

Poprzez taką formę zupy możemy w niej sporo przemycić oraz mamy od razu  obiad dla dorosłych i dzieci.  

Dzieci chętniej jedzą kremy warzywne:)



<< poprzedni artykuł następny artykuł >>

Dodawanie komentarzy do wpisu możliwe po zarejestrowaniu i zalogowaniu.

Składniki
  • dynia (1 kg)
  • burak (3 sztuki)
  • cebula (1 sztuka)
  • czosnek (1 ząbek)
  • jarzynka bez chemii (do smaku)
  • przyprawy korzenne (carry kardamon kurkuma po 0)
  • ocet balsamiczny (do smaku)
  • syrop daktylowy (do smaku)
  • olej kokosowy (extra virgin 1 łyżka)
  • woda (1)



O mnie
Zdjęcie autorki

Miłośniczka zdrowego odżywiania, wielbicielka wszystkiego co zdrowe, nałogowo "pochłaniam" książki o zdrowiu, medycynie naturalnej i oczywiście kulinarne.


Więcej o mnie

Wyszukiwarka
Po wpisaniu frazy w wybranym polu, wyszukiwanie należy zatwierdzić enterem.

lub

Lodówka
Znajdź przepis, dodając swoje ulubione składniki do lodówki

Jestem na Facebooku

Znajdziesz mnie na

Najpopularniejsze wpisy
Aleppo mydła i szampony antyalergiczne
Jak zwiększyć poziom T3 aktywnego hormonu tarczycy - dr Childs specjalista w zakresie chorób tarczycy
Koenzym Q10 pilnuj , alby się nie wyczerpał - tworzy energię komórkową. Uzdrawiacz serca, pomocny w chorobach ozębnej, opóźnia starzenie, wpływa na odporność , pomocny w Parkinsonie, redukuje zmęczenie, naprawia mózg.
Protokół suplementacji jodem Dr Brownsteina i Jerzego Zięby
Popularne tagi
nowotwór nowotwor unikać ś niedoczynność przed drożdżyca drożdżyca przeciekające źąś miedź skóry przekąska święta roślinne bez_mięsa jarmuż bez_mąki neznabiału układ_odpornościowy
pozostałe tagi



izla.pl 2015-17
Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i rozpowszechnianie treści i zdjęć bez zgody autorki zabronione.