Jod a zdrowie mózgu, zwiększenie inteligencji u dzieci , zabezpieczenie przed toksynami.napisano 2018-11-12 08:13:03

  • napisał/a 2018-11-12 08:13:03

        Większość z was prawdopodobnie słyszała o jodzie, ale może nie zdawać sobie sprawy z tego, jak ważny jest on dla twojego zdrowia, szczególnie dla zdrowia mózgu, ponieważ poprawia poziom energii, poznanie, pamięć i nastrój
        Ponieważ twoje ciało nie jest zdolne do samodzielnego wytwarzania jodu, musi pochodzić z diety lub z suplementu.
        Odpowiednia suplementacja jodem pomaga uwolnić organizm od toksyn, na które możesz być narażony, takich jak metale ciężkie i fluorki, optymalizując hormony tarczycy, ekspresję genów i metabolizm
        Jod, jako niezbędny pierwiastek śladowy, jest szybko działającym nootropem, znanym również jako "inteligentny lek", który może pomóc w naprawie uszkodzonych neuronów, poprawić funkcjonowanie mózgu, a nawet pomóc w zapobieganiu degeneracji mózgu w późniejszym życiu.

    Być może najlepszym sposobem ustalenia, jak ważny jest dla twojego zdrowia jod, jest wyjaśnienie, że brak wystarczającej ilości - czyli niedobór - został zidentyfikowany jako najczęstsza przyczyna możliwego do uniknięcia uszkodzenia mózgu. Jeszcze bardziej zdumiewające są badania potwierdzające, że całkowicie można zapobiec niedoborom jodu, przynajmniej w świecie zachodnim.

    W rzeczywistości, nawet umiarkowany spadek poziomu jodu może spowodować 10- do 15-punktową stratę w ilorazie inteligencji (IQ), zgodnie z badaniem.1

    To niezwykle ważne dla ciężarnych matek, aby uzyskać odpowiednie ilości jodu zapewniając tym zdrowy rozwój swojego nienarodzonego dziecka, ponieważ nawet małe ilości jodu- dzięki mleku matki pomagają dzieciom w pierwszych krytycznych miesiącach po ich urodzeniu, nawet do tego stopnia, że mogą poprawić ich IQ.2 W każdym innym przypadku zwiększenie spożycia jodu może pobudzić proces poznawczy.

    Alarmująco niski poziom jodu jest powszechnym problemem w rozwijających się obszarach świata, ale staje się coraz bardziej rozpowszechniony również w krajach zachodnich.
    Wśród najważniejszych korzyści zdrowotnych związanych ze zbilansowanym poziomem jodu, jest to, że pomaga chronić przed toksynami, a to dotyczy zarówno dorosłych, jak i niemowląt.

    Dodatkowo:

        "Na przykład witaminy prenatalne niekoniecznie zawierają jod, a podczas gdy żywność przetworzona z pewnością ma wysoki poziom sodu, zazwyczaj nie zawiera soli jodowanej. Domowa żywność z dodatkiem soli kuchennej dostarcza więcej jodu niż przetworzony mrożony posiłek.

    Sól morska, nie zawsze jest wzbogacona jodem, a inne dawne źródło jodu chleb, nie jest już wzbogacane jodem.5

    Nootropics: Optymalizacja zdrowia mózgu

    Substancja określana jako "nootropowa", czyli "inteligentny lek", oznacza, że może pomóc w naprawie uszkodzonych neuronów i poprawić funkcję mózgu. Nootropik może odnosić się do związków w żywności lub suplementach z możliwością poprawy zdolności umysłowych, takich jak pamięć, zdolność skupienia, motywacja, a nawet nastrój. 

    Jod, jako istotny pierwiastek śladowy, jest szybko działającym środkiem nootropowym, który może pomóc w zapobieganiu degeneracji mózgu w późniejszym życiu. Ważnym aspektem jest to, że łączy się z aminokwasem tyrozyny tworząc hormony tarczycy T4 (tyroksyna), która ma cztery atomy jodu, oraz T3 (trójjodotyronina), która ma trzy. Według Nootropics Expert:

        "W twoim mózgu T4 przekształca się w T3 przez selen, który wpływa na ekspresję genów kontrolując metabolizm w komórkach i aktywuje katecholaminy - dopaminę, norepinefrynę i epinefrynę. Nieprawidłowe funkcjonowanie tarczycy, które często jest spowodowane niewystarczającą ilością jodu, prowadzi do słabego poznania, trudności w uczeniu się, problemów z zapamiętywaniem, depresji i lęku "7.
    Jednym z najważniejszych aspektów jodu jest krytyczne znaczenie dla receptorów mózgu, zwanych neuroprzekaźnikami, w odniesieniu do regulacji, produkcji i stosowania. Jak już wspomniano, do produkcji T4 i T3 niezbędny jest jod, a receptory hormonów tarczycy w mózgu pomagają regulować wytwarzanie i wykorzystanie wszystkich ważnych neuroprzekaźników. Kiedy nie masz wystarczającej ilości jodu, mogą pojawić się objawy niedoczynności tarczycy. Należą do nich:

    Bezsenność
    Trudności z koncentracją

    Wrażliwość na zimno
    Zmęczenie

    Depresja
    Ból stawów i mięśni

    Sucha skóra i włosy
    Częste, ciężkie miesiączki u kobiet

     

    Co może zrobić suplementacja jodu - lub jej brak

    Tam, gdzie żywność nie jest wzbogacana jodem i suplementy są zalecane, nawet dla ciężarnych matek, skutki niedoboru jodu są dość oczywiste. Jednym z objawów niedoboru jodu jest kretynizm, powodujący poważne zahamowanie wzrostu fizycznego i psychicznego oraz głuchotę.

     W czasie ciąży i laktacji poziom jodu musi zostać zwiększony.

        "Wyniki poprzednich badań pokazują, że zdolności poznawcze potomstwa mogą zostać nieodwracalnie uszkodzone w wyniku łagodnego niedoboru jodu matki w czasie ciąży. Wynik obniżonego ilorazu inteligencji (IQ) ma szeroki wpływ na ekonomię i społeczeństwo, ponieważ inteligencja wpływa na samopoczucie, dochody i wyniki kształcenia. "11

    Nawet niewielki niedobór jodu w czasie ciąży jest związany z dziećmi o niższym ilorazie inteligencji ". 13 Odpowiednia suplementacja jodem pomaga również pozbyć się toksyn, na które możesz być narażony, takich jak metale ciężkie i fluorek.


    Jak twoje ciało przyswaja jod?

    Jod, nie mylić z jodkiem, to cząsteczki, które komórki absorbują w twoim ciele, ale nie są one łatwo dostępne w żywności i suplementach. Jod, który jest bardziej stabilny, jest formą zwykle występującą w suplementach. W twoim ciele cząsteczka jodku jest przekształcana w jod, aktywną formę potrzebną twojej tarczycy.

    Nie potrzeba dużo jodu, aby utrzymać organizm w zdrowiu, ale trochę codziennie, ma kluczowe znaczenie dla utrzymania prawidłowej funkcji narządów. Jak wspomniano, jod pomaga syntetyzować hormony tarczycy, które regulują prawie wszystkie twoje organy. Kilka hormonów tarczycy wydzielanych przez gruczoł tarczowy utrzymuje produkcję energii i metabolizm.

    Dla twojego ciała ważne są hormony tarczycowe, które wytwarzają i optymalizują funkcję tarczycy, która jest kontrolowana przez przysadkę mózgową. Z kolei przysadka mózgowa jest kontrolowana przez  podwzgórze.

    Jak wyjaśnia Healthline, podwzgórze "reguluje funkcje fizjologiczne, takie jak regulacja temperatury, pragnienie, głód, sen, nastrój, popęd seksualny i uwalnianie innych hormonów w organizmie." 14 W gruncie rzeczy ten "porządek dowodzenia", jest konieczny, aby zidentyfikować niski poziom hormonów tarczycy.

    Właśnie dlatego jod dla zdrowej tarczycy jest tak ważny dla dzieci, nawet zanim się urodzą. To powoduje zdrowy wzrost i rozwój neurologiczny.

    Nadchloran: nowe obawy dotyczące starej tradycji

    W zanieczyszczonym powietrzu znajdziemy pozostałości baru, kobaltu, ołowiu i strontu, ale także mało znaną substancję chemiczną o nazwie nadchloran (pozostałość po fajerwerkach), raporty The Conversation15.

    Nadchloran jest problemem, ponieważ może mieć szkodliwy wpływ na rozwój mózgu, wynika to z badania16 opublikowanego w Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism, z udziałem 21000 ciężarnych kobiet w Wielkiej Brytanii i Włoszech. Wszyscy testowani mieli wysoki poziom nadchloranu, ale także niski poziom jodu.

    Są też środki zmniejszające palność np w materacach, meblach obitych materiałem, w dywanach, obrusach , które zostały połączone z brodawkowym rakiem tarczycy, najczęstszym typem raka tarczycy, szczególnie u kobiet po menopauzie. Najgorszymi środkami zmniejszającymi palność pod względem powodowania raka są: polibromowany eter difenylowy (PBDE) i organofosforan, który może prowadzić do obniżenia TSH (hormonu tarczycy) .17


    Żywność bogata w jod i suplementacja jodu

    Wiele krajów, w tym USA, rutynowo wzmacnia sól kuchenną jodem. Jeśli chcesz zwiększyć spożycie jodu z jedzeniem, kilka z najbardziej bogatych w jod opcji to  warzywa morskie, takie jak wodorosty i glony morskie, organiczne, bio jogurt, ekologiczne jaja i sól morska. Organiczne żurawiny, truskawki i surowy, niepasteryzowany organiczny ser również mają spore ilości jodu.18

    Należy pamiętać, że wielu lekarzy zaleca swoim pacjentom obniżenie spożycia soli, a nawet całkowite wyeliminowanie soli z diety, jako błędnej strategii obniżenia ryzyka wysokiego ciśnienia krwi i chorób serca. W rzeczywistości zrównoważony stosunek potasu do sodu wywiera znacznie większy wpływ, więc nie unikaj soli, dopóki nie poznasz prawdziwych konsekwencji.

    Jod jest wymagany do prawidłowej produkcji hormonów tarczycy jak wspomniano wyżej. Korzystanie z kombinacji jodu + selen może przyczynić się do poprawy produkcji hormonów tarczycy i może pomóc zmniejszyć objawy niedoczynności tarczycy. Upewnij się, aby zacząć od małej dawki i połączyć go z selenem. Niektórzy pacjenci mogą reagować negatywnie na jod,dlatego te osoby wymagają obserwacji.

    Zacznij od bardzo niskich dawek (~ 200-300 mg dziennie) i powoli zwiększyć dawkę obserwując ewentualne objawy. Jeśli wystąpią działania niepożądane, należy pominąć dawkę i spróbować ponownie po kilku dniach.
    Jak używać
     W przypadku małych dawek rozpoczyna się od 200-300 mg dziennie: np Kelp 325mg lub Płyn Lugola 2%

    Zrób to zgodnie z protokołem ,aby mieć jak najmniej skutków ubocznych.

     

    Protokół suplementacji jodem Dr Brownsteina i Jerzego Zięby

      http://izla.pl/blog/artykul/1846/protok-suplementacji-jodem-dr-brownsteina-i-jerzego-ziby

    Można również sprawdzić bardziej szczegółowo , których witamin i minerałów Ci brakuje. Np z analizy pierwiastkowej z włosa.

     

     

        1 Postgrad Med J. 2001 April;77(906):217-20
        2 Science Daily November 25, 2013
        3 Am J Coll Nutr. 2006 February;25(1):1-11
        4 World Health Organization Iodine Deficiency
        5 Spirituality and Health June 16, 2014
        6 Medical Daily November 27, 2014
        7 Nootropics Expert 2017
        8, 9 Discover Magazine July 23, 2013
        10 Lancet Diabetes and Endocrinology 9 August 2015
        11 Daily Mail December 11, 2017
        12 WHO May 2013
        13 Science Daily August 9, 2015
        14 Healthline March 2, 2015
        15 The Conversation December 2, 2017
        16 J Clin Endocrinol Metab. 2014 November ; 99(11):4291-8
        17 Environ Health Perspect. 2010 October; 118(10): 1444–1449
        18 Global Healing Center January 18, 2011
     

    https://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2018/11/05/iodine-brain-health

     


izla.pl 2015-17
Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i rozpowszechnianie treści i zdjęć bez zgody autorki zabronione.