Diety Przyroda i zwierzęta Zdrowie w praktyce Przepisy Lifestyle Dziecko/Ciąża Rak/Nowotór/Guz Podróże Pasożyty

Kiedy udzielasz się aktywnie  - możesz odczuwać ból mięśni.

Sporadyczne bóle czy skurcze łydek w nocy?

                                           

Od czasu do czasu mięśnie  bolą i rzadko kiedy jest to powód do prawdziwych zmartwień.
Bóle mięśniowe może odczuwać zarówno aktywny nastolatek, jak i jego rówieśnik przesiadujący godzinami przed komputerem czy telewizorem. Sam ból jest często spowodowany nadwyrężeniem, naciągnięciem lub napięciem mięśniowym, zwłaszcza po intensywnym treningu bez rozgrzewki i odpowiedniego rozciągania.  

                                             

Ból pojawiający się po wysiłku może być zarówno o natężeniu lekkim, jak i ostrym. Jednak niezależnie od natężenia, najpóźniej po kilku dniach powinien ustąpić. Utrzymujący się lub nawracający ból, zwłaszcza ten, któremu towarzyszą gorączka, osłabienie lub obrzęk stawów może być sygnałem poważnej kontuzji.
Uczucie przypominające przykurcz mięśnia to popularny skurcz, który może odczuć każdy z nas, niezależnie od diety czy stopnia sprawności fizycznej.

Cieplne skurcze łydek, ud czy brzucha mogą pojawić się podczas treningu w gorący dzień lub w dusznej sali, szczególnie gdy chce nam się pić. Skurcze nocne dotyczą najczęściej łydek, stóp i ud, a związany z nimi ostry ból i sztywność mięśni często wyrywają odczuwające je osoby ze snu.
Najczęstszą przyczyną występowania bólu i skurczy mięśni są niedobory wapnia, magnezu, potasu i witamin z grupy B, a także przewlekłe problemy ze spaniem.


OBJAWY
■ skurcze wywołujące ból dotyczą najczęściej mięśni nóg.


PRZYCZYNY PIERWOTNE
■    niedobory i nierównowaga minerałów

■    problemy z krążeniem, (wapnia, potasu, magnezu, cynku),

■    ucisk nerwu.

■    kłopoty ze snem,

                                                              



                                                                          DIETA
Zalecane produkty
Wybieraj produkty bogate w wapń (algi, ser, liście kapusty, jarmuż, rzepa, migdały, jogurty, mleko, brokuły, ryż ) i magnez (produkty z pełnego ziarna, orzechy, rośliny
strączkowe, zielone warzywa liściaste).
Aby
podnieść poziom potasu, jedz owoce i warzywa, zwłaszcza jabłka, banany, marchew, pomarańcze, ziemniaki, pomidory, melona kantalupa, brzoskwinie, śliwki i truskawki, a także mięso i ryby.
Napoje, w których znajdziesz elektrolity pomogą ci szybko odzyskać utracone minerały, polecamy jednak sięgać po nie jedynie w wyjątkowych przypadkach. Wiele dostępnych na rynku napojów
izotonicznych zawiera duże ilości cukru i sztucznych barwników, choć na szczęście zdarzają się wyjątki.
Pamiętaj, by w ciepłe dni oraz po jakiejkolwiek aktywności fizycznej pić dużo czystej wody dobrej jakości.

                                              !!!


Produkty, których należy unikać
Unikaj produktów, których spożycie może prowadzić do utraty minerałów.

Na czarnej liście znajdują się m.in. cukierki, napoje gazowane, a także pieczywo i makaron z mąki rafinowanej.

 

                                                                            


Zalecana suplementacja przy skurczach

Magnez
Przyjmuj 250 miligramów 2 razy dziennie. Magnez odpręża mięśnie, a jego niedobory mogą wywoływać skurcze, ból i ucisk.

Wapń
Stosuj 500 miligramów 2 razy dziennie. Wapń jest niezbędny dla odprężenia mięśni i nerwów. Współdziała z magnezem.

Potas
Zażywaj do 300 miligramów dziennie. Niedobory potasu mogą być powodem skurczów mięśni. Uwaga: jeśli przyjmujesz leki na ciśnienie krwi, stosuj potas wyłącznie po konsultacji z lekarzem.

Kompleks witamin i minerałów o wysokiej potencji
Codziennie przyjmowany preparat zawierający odpowiednią ilość witamin i minerałów uchronić cię przed skurczami.

Suplementy z produktów „superfood”
Codziennie jedz chlorellę, spirulinę lub preparaty z zielonych superproduktów. Włącz je do diety zgodnie z ulotką lub instrukcją na opakowaniu. Naturalne mieszanki zawierają mnóstwo
minerałów, które odprężą twoje mięśnie.

Metylosulfonylometan (MSM)
Stosuj 500 miligramów 3 razy dziennie. MSM charakteryzuje się naturalnymi właściwościami rozkurczowymi. Szczególnie dobrze sprawdza się w przypadku skurczów i bólu wynikających z kontuzji.
Uwaga: jeśli wystąpi biegunka - zmniejsz dawkę.


Stres może pozbawiać twój organizm witamin z grupy B, powodując tym samym ból i skurcze. Suplementuj 50 miligramów witaminy B-kompleks 2 razy dziennie.

Enzymy proteolityczne zmniejszają ból i redukują stan zapalny mięśni. Przyjmuj po 1 kapsułce 3 razy dziennie między posiłkami.

Pluskwica groniasta (Cimicifuga racemosa) łagodzi skurcze mięśni. Zażywaj 2 razy dziennie 40 miligramów 2,5% ekstraktu zawierającego glikozydy triterpenowe. Przynosi ulgę w przypadku siniaków i bólu nasilającego się w niskiej temperaturze. Kark jest sztywny i obolały, a pacjent podatny na depresję i zaburzenia równowagi hormonalnej.

Olejek z arniki górskiej (Arnica montana) zmniejsza tkliwość i bóle mięśni, dlatego 2 razy dziennie nacieraj nim bolące miejsce.

Wyciąg z kasztanowca zwyczajnego (Aesculus hippocastanum) pomaga na skurcze nóg wynikające z kłopotów z krążeniem. Zażywaj 300 miligramów 2 razy dziennie.

Arnika górska (Arnica montana) to jeden z najlepszych środków przeciwbólowych, który radzi sobie także z sińcami i ogólną nadwrażliwością. Arnika sprawdza się u osób, u których objawy bólu nasilają się po wysiłku.

 

                                                         

INNE ZALECENIA
Rozciąganie jest ważne zarówno przy rozluźnianiu mięśni, jak i zapobieganiu ich napinania. Nastawienie kręgów przez chiropraktyka, osteopatę lub naturopatę może być pomocne w przypadku
przewlekłego bólu lub skurczów.

                                                               


AROMATERAPIA
Rozcieńcz 1 kroplę olejku lawendowego i 1 kroplę olejku z mięty pieprzowej w oleju bazowym i użyj roztworu do masażu mięśni. Jeśli bóle lub skurcze pojawiają się w nocy, zastąp olejek
miętowy olejkiem z czarnego pieprzu.

                                                           

 

Magnez metoda przezskórna

Żaden z czynników zapewniających prawidłową pracę komórek nie jest tak istotny jak jony magnezowe, szczególnie gdy chodzi o prawidłową pracę mięśni, stawów i układu nerwowego.

Chlorek magnezu, stosowany bezpośrednio na skórę, wnika do organizmu przez pory i niemalże natychmiast uśmierza ból.
Przezskórna terapia magnezem wyraźnie wyróżnia się spośród pozostałych strategii zwalczania bólu, często
przynosząc szybką ulgę po aplikacji dużej ilości chlorku magnezu na obolałe miejsce.

Zarówno kąpiele magnezowe, jak i masaż magnezowy znajdują się na czele tych zabiegów, które są niezwykle skuteczne w przypadku bólów

Chlorek magnezu, zastosowany bezpośrednio na skórę, przedostaje się do organizmu i ma niemal natychmiastowe działanie w przypadku ostrych i przewlekłych bólów.

                                                            

Suplementacja przezskórna

Braku odpowiedniej ilości magnezu w organizmie nie można ignorować. Nie można też go zastąpić czym innym. Praktyka lecznicza powinna traktować wyrównanie poziomu magnezu jako punkt wyjściowy wszelkiej terapii. Reasumując: magnez jest bezpiecznym i skutecznym specyfikiem zaradczym i to od niego powinniśmy zacząć we wszystkich zaburzeniach zdrowotnych.

Do aplikacji przezskórnej należy kupić chlorek magnezu sześciowodny MgCl2 x 6H2O najlepiej w 1kg opakowaniu. 1000 mg chlorku magnezu sześciowodnego to 119,6 mg jonów magnezu. Najbardziej polecana jest forma CZDA  czyli czysty do analizy nie zawiera zbędnych dodatków w tym również ewentualnych metali ciężkich. Można go kupić na popularnym portalu internetowym lub po prostu w sklepie internetowym , nawet zielarskim czy ekologicznym.


Metody aplikacji w przypadku przezskórnej terapii magnezem:
•    Sprej do ciała tzw olejek magnezowy

Można nabyć gotową oliwę magnezową ale dość drogą lub zrobić ją samodzielnie. Pierwszą oliwę najlepiej zrobić w stosunku 1:2 czyli 1 części chlorku magnezu i 2 części wody czyli słabszą aly nie dopuścić do ewentualnych podrażnień skóry i przyzwyczaić skórę do oliwki.

100 gram chlorku magnezu sześciowodnego najlepiej CZDA

200 gram (czyli 200 ml) czystej wody filtrowanej lub destylowanej

Po połączeniu składników otrzymany płyn o konsystencji lekko tłustej.
Wodę lekko podgrzewamy, aby była ciepła. Wlewamy do szklanej miski ,następnie dodajemy chlorek magnezu wszystko mieszamy plastikową łyżką lub drewnianą. Mieszamy, aż dokładnie sól nam się rozpuści. przelewamy  oliwkę do buteleczki z rozpylaczem typu spray najlepiej szklaną.

Gdy Twoja skóra przyzwyczai się do oliwki możesz następną zrobić bardziej skoncentrowaną w proporcjach 1:1 czyli 100g chlorku i 100ml wody.

Jak stosować oliwę: należy spryskać całe ciało po kąpieli lub po wyjściu spod prysznica, przed spaniem albo o każdej innej porze dnia.


•    Masaż: wcierać w ciało 2-3 razy w tygodniu. Dzięki manualnej mobilizacji, wywołującej uelastycznienie tkanek skóry i otwarcie porów, zabieg ten zapewnia skuteczniejszą absorpcję magnezu i przynosi ogromne odprężenie.
•    Wcieranie w ciało: podobnie jak masaż, tyle że w sposób bardziej energiczny.

                                                            
•    Kąpiele: zalecana częstotliwość 1-3 razy w tygodniu. Zapewnia niezwykle komfortowe i relaksujące doznania. Do bardzo ciepłej wody należy dodać  1-2 szklanki chlorku magnezu po rozpuszczeniu moczymy się  przez 20-30 minut. Nie należy używać mydła ani innych dodatkowych środków. Podczas kąpieli możemy odczuwać jakby szczypanie skóry czy pieczenie. Po kąpieli można opłukać ciało pod prysznicem, ponieważ może wystąpić uczucie przesuszenia i ściągnięcia skóry. Należy to stosować przed pójściem spać, dla uzyskania optymalnego odprężenia, uśmierzenia miejscowych i rozległych stanów bólowych, dla złagodzenia bezsenności i zbalansowania poziomu magnezu w organizmie.


•    Kąpiele stóp: przy codziennym stosowaniu poprawia krążenie w nogach i sprzyja gojeniu się owrzodzeń, równocześnie uzupełniając niedobór magnezu w organizmie. Do miski z wodą wsypujemy 1-2 płaskie łyżki chlorku magnezu, rozpuszczamy i moczymy stopy 20-30 minut, po czym wyjmujemy je z kąpieli, a następnie spłukujemy je czystą wodą. Solanka niestety potrafi wysuszyć skórę, więc należy stopy posmarować np olejem kokosowym.


•    Kompresy: gorące bądź zimne, w zależności od okoliczności. W przypadku stanów zapalnych i świeżo zagojonych urazów, gdzie tkanki są obrzmiałe, mają podwyższoną ciepłotę j wykazują bolesność, należy zastosować chłodny kompres. Dla zapewnienia utrzymania niskiej temperatury należy położyć na kompresie worek z lodem. W przypadku chronicznego, dokuczliwego bólu, napięcia mięśni czy bólów krzyżowych należy użyć ciepłych lub gorących kompresów. Gorący kompres z chlorkiem magnezu, przyłożony do czoła, szyi czy tylnej części głowy, przyniesie ulgę w napięciowym bólu głowy i w bólach migrenowych. Taki sam kompres pomoże w zakwasowych bólach mięśni po forsownym wysiłku.

Należy stosować go miejscowo — na nogi, stawy itd. Do przygotowania kompresu należy użyć roztworu oleju magnezowego bądź płatków magnezowych i wody w proporcji 1:3 lub 1:4. Można też użyć nierozcieńczonego oleju magnezowego. Należy nasączyć szmatkę roztworem, położyć na chorym miejscu, szczelnie owinąć folią lub taśmą celofanową, a następnie przykryć ciepłym szalikiem. Kompres można pozostawić na ciele nawet przez trzy godziny, lecz nie zaszkodzi, gdy pozostawi się go na noc.

                                              

Ewentualne skutki uboczne

W następstwie użycia oleju magnezowego bezpośrednio na skórę u niektórych osób, szczególnie u dzieci, może wystąpić wysypka. W sytuacji gdy stosujemy stężony olejek, wiele dzieci może odczuwać pieczenie i szczypanie, co bywa bolesne - w przypadku takiej reakcji należy natychmiast spłukać warstwę olejku wodą. Przed ponownym zastosowaniem trzeba rozcieńczyć olej w proporcji 1:1, dodając destylowanej lub mineralnej wody. Dopiero gdy po pewnym czasie ciało przyzwyczai się do niższych stężeń, można przejść do bardziej skoncentrowanej dawki.

Zresztą taka jest ogólna zasada stosowania czegokolwiek na skórę: zaczynamy od niższych stężeń, by następnie stopniowo je zwiększać. Jeśli przy danym stężeniu lub dawce zaobserwujemy niepożądaną reakcję, znaczy to, że musimy obniżyć dawkę lub stężenie.
Za regulację poziomu magnezu i wydalanie jego nadmiaru odpowiadają nerki, w których różne enzymy ATPazy sprawują kontrolę nad utrzymaniem homeostazy.

Niepożądane toksyczne skutki uboczne magnezu mogą pojawić się u osób z niedoczynnością tarczycy (dlatego u takich osób wskazana jest inna forma jak Epsom-  siarczan magnezu siedmiowodny ) u pacjentów przyjmujących leki zawierające magnez, takie jak leki neutralizujące nadkwasotę żołądka, przeczyszczające i wypróżniające.
Podobne skutki uboczne mogą pojawić się u osób z zaburzeniami układu trawiennego, takimi jak zapalenie
jelita grubego, nieżyt żołądka i jelit, rozstrzeń żołądka, które mogą wywołać nadmierne wchłanianie magnezu.
Ryzyko toksycznego działania magnezu zwykle towarzyszy ostrej niewydolności nerek, gdyż przy takim
schorzeniu tracą one zdolność wydalania nadmiaru magnezu. Osoby z upośledzoną funkcją nerek muszą się liczyć z podwyższonym ryzykiem ubocznych skutków suplementacji magnezu, zaś osoby z ostrą niewydolnością nerek powinny albo unikać suplementacji magnezu, albo podchodzić do niej z niezwykłą ostrożnością, zaczynając od bardzo małych dawek. Nie zaleca się również suplementacji magnezu u dzieci z odwodnieniem lub niewydolnością nerek, zatem wszelka terapia oparta na tym minerale winna być poprzedzona rozwiązaniem problemu odwodnienia.

 

Źródła:

Leczenie magnezem metoda przezskórna nowa koncepcja leczenia - Dr Mark Sircus

Recepta na leki naturalne - M. Stengler N.M.D, J. F. Balach M.D, R.Young Balach N.D



<< poprzedni artykuł następny artykuł >>

Dodawanie komentarzy do wpisu możliwe po zarejestrowaniu i zalogowaniu.

izla.pl 2015-17
Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i rozpowszechnianie treści i zdjęć bez zgody autorki zabronione.