Diety Przyroda i zwierzęta Zdrowie w praktyce Przepisy Lifestyle Dziecko/Ciąża Rak/Nowotór/Guz Podróże Pasożyty

Chociaż utrata włosów tarczycy może nie być jednym z bardziej niebezpiecznych objawów dysfunkcji tarczycy, może być jedną z bardziej przygnębiających i stale przypomina, że ​​coś jest nie w porządku z ciałem.

Podobnie jak w przypadku wielu problemów zdrowotnych, często dzieje się tak dlatego, że lekarze medycyny konwencjonalnej nie są w stanie zidentyfikować przyczyny problemu tarczycy.

W tym artykule podzielę się dziesięcioma wskazówkami, które pomogą zaradzić przyczynom utraty włosów przez tarczycę.

                                                           
                       1. Upewnij się, że twoje wyniki tarczycowe są optymalne

Moim pierwszym zaleceniem, jeśli masz do czynienia z wypadaniem włosów, jest zlecenie przeprowadzenia pełnego panelu tarczycy, aby upewnić się, że poziomy TSH, wolne T4 (FT4), wolne T3 (FT3) i odwrotne T3 (RT3) są optymalne.  Twój lekarz musi zalecić wszystkie z nich (nie tylko TSH i T4, które większość lekarzy używa), powinni odnosić się  do zakresów optymalnych, a nie "normalnych" zakresów referencyjnych. Ważne jest, aby zrozumieć, że nadal możesz mieć zaburzenia czynności tarczycy i objawy, w tym utratę włosów, nawet jeśli TSH i T4 są "normalne".

Optymalne zakresy badań tarczycy, które powinien wykonać Twój lekarz.

Nawet jeśli twój lekarz zleca kompletny panel tarczycy, zwykle polegają na "standardowych" zakresach referencyjnych, które są zbyt szerokie i często niedokładne.

Kiedy stworzono zakresy referencyjne w laboratoriach dla zdrowej tarczycy, odkryto, że w zakresie mieścili się ludzie, którzy mieli dysfunkcję tarczycy! Z tego powodu w 2003 r. Amerykańskie Stowarzyszenie Endokrynologów Klinicznych zaleciło, aby zakresy referencji laboratoryjnych stały się zawężone. Jednak do dziś większość lekarzy i laboratoriów nie aktualizuje tych zakresów.

W mojej praktyce medycyny funkcjonalnej odkryłam, że poniższe zakresy to te, w których moi pacjenci dobrze się czują. Słucham również moich pacjentów i biorę pod uwagę ich samopoczucie.

Zakresy optymalne dla tarczycy

    TSH 1-2 UIU / ML lub niższe
    FT4> 1,1 NG / DL
    FT3> 3,2 PG / ML
    RT3 mniej niż stosunek 10: 1 RT3: FT3
    TPO - TgAb - <4 IU / ML lub ujemne

                                                                    


                   2. Upewnij się, że jesteś w odpowiednim typie i dawce dodatkowego hormonu tarczycy

Po poznaniu wszystkich poziomów tarczycy, możesz pracować z lekarzem, aby upewnić się, że jesteś we właściwym typie i dawce dodatkowego hormonu tarczycy. Wolna T3, aktywna forma hormonu tarczycy, odgrywa ważną rolę w zdrowiu włosów, jednak najczęściej przepisywanym hormonem tarczycy jest hormon T4, taki jak Synthroid® lub Levoxyl®. Wielu pacjentów z chorą tarczycą ma trudności z przekształceniem T4, formy magazynującej hormon w wolną T3 i lepiej funkcjonują na naturalnym  hormonie tarczycy, takim jak Armour® lub Naturethroid® czy Wyciągi z gruczołów nadnerczych i śledziony  bydła tzw Glandulary które zawierają zarówno T4 i T3, jak i przez dodanie T3- jedyną formą uzupełniającego hormonu tarczycy, taką jak Cytomel® lub formuła T3 o przedłużonym uwalnianiu.

                                                      
                                                3. Zoptymalizuj dietę

Twoja dieta powinna zostać zoptymalizowana pod kątem zdrowia tarczycy,  obejmuje ona porzucanie toksycznych i zapalnych pokarmów i dodawanie dużej ilości składników odżywczych potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania tarczycy. Bezwzględna eliminacja glutenu i nabiału dlatego, że są to pokarmy zapalne dla wielu osób. Inne pokarmy zapalne  to kukurydza, soja, psiankowate, jaja, orzechy i nasiona.

Zamiast tego będziesz chciał skupić się na jedzeniu prawdziwych, pełnych pokarmów bogatych w składniki odżywcze potrzebne do zdrowia tarczycy, w tym jod, selen, cynk, żelazo, witaminę D, witaminy z grupy B i witaminę A. Jeśli masz mało tych składników odżywczych, Twója tarczyca nie może odpowiednio wytworzyć hormonów, przekształcić T4 w T3 lub wprowadzić T3 do komórek, aby przyczepić się do receptorów tarczycy, co może powodować objawy niedoczynności tarczycy, takie jak utrata włosów tarczycy.

Polecam dietę z dużą ilością dobrej jakości białka, warzyw zielonoliściastych, skrobiowych warzyw jak dynia, bataty, organicznych owoców i zdrowych tłuszczów.

 

                                                                            
                            4. Przyjmuj wysokiej jakości multiwitaminę

Podczas gdy dieta bogata w te składniki odżywcze jest ważnym krokiem w utrzymaniu poziomu każdego z nich, niefortunnym faktem jest to, że nasza gleba została wyczerpana ze składników odżywczych, a nasza żywność ma mniejszą gęstość składników odżywczych niż za czasów naszych dziadków. Dlatego zalecam każdemu, aby każdego dnia przyjmował wysokiej jakości multiwitaminę.

                                                         


                                              5. Zwiększ poziom  żelaza

Chociaż wszystkie wymienione powyżej składniki odżywcze mają kluczowe znaczenie dla zdrowia tarczycy, to w szczególności niedobór żelaza jest częstą przyczyną utraty włosów u kobiet przed menopauzą. Uważam, że większość kobiet, które leczę w mojej klinice, ma niedobór żelaza, w szczególności ferrytyny, białka, które przechowuje żelazo, ponieważ miesiączkują co miesiąc. Jest to szczególnie częste u kobiet stosujących dietę wegetariańską lub wegańską, ale widzę ją często również u osób stosujących dietę paleo. Jeśli jesteś kobietą miesiączkującą lub poziom żelaza jest niski, zalecam codzienne przyjmowanie żelaza.

Możesz zbadać poziom ferrytyny z krwi , mierzenie żelaza jest nie miarodajne gdyż to wartość chwilowa, miarodajny jest poziom z włosa poprzez analizę pierwiastkową z włosa.

Czytaj poniżej

Niedobory witaminowo-pierwiastkowe APW (analiza pierwiastkowa z włosa) , Jonogram z krwi, Aminogram HPCL

http://izla.pl/blog/artykul/1408

                                             


                                       6. Dodaj białko kolagenowe

Kolagen to białko wypełnione aminokwasami, w tym glutaminą. Daje włosom siłę, elastyczność, wspiera zdrowe kości i stawy, pomaga utrzymać zdrowie jelit. Twoje ciało samodzielnie produkuje kolagen, jednak jego produkcja zmniejsza się wraz z wiekiem, a jeśli jesteś przewlekle chory lub zestresowany, twoja zdolność do produkcji jest zmniejszona.

Kolagen jest świetny dla ogólnego stanu zdrowia, szczególnie jeśli leczy się nieszczelne jelita i może być szczególnie pomocny dla osób którym wypadają włosy. Możesz zastosować koktajl białkowy.

Białko serwatki , koktajl proteinowy

http://izla.pl/blog/artykul/1731

                                                                   
                                7. Sprawdź, stan  Swojego trawienia

Dobrze znasz powiedzenie "jesteś tym, co jesz". Jednak wolę mówić: "jesteś tym, co trawisz i wchłaniasz!" Jeśli masz przewlekłą chorobę, taką jak dysfunkcja tarczycy lub choroba autoimmunologiczna może nie być w pełni trawienia i wchłaniania wszystkich składników odżywczych, które są niezbędne dla funkcjonowania tarczycy i zdrowych włosów. Główną przyczyną tego, jest niski poziom kwasu żołądkowego, który rozkłada pokarm po dotarciu do jelit.

Niektóre z nich wskazują, że objawy niskiego poziomu kwasu żołądkowego obejmują refluks żołądkowy, gaz i wzdęcia, szczególnie po ciężkich posiłkach bogatych w białko.

Istnieje prosty test, który możesz wykonać, aby dowiedzieć się, czy masz niski poziom kwasu żołądkowego. Możesz wziąć jedną kapsułkę HCL (podstawowego kwasu żołądkowego)  z wodą przed posiłkiem, a następnie zobaczyć, jak się czujesz po około 30 minutach. Jeśli czujesz pieczenie, twój poziom HCL są w porządku. Ale jeśli nic nie czujesz, prawdopodobnie musisz dodać suplement HCL.

więcej:

Dobre trawienie jest najważniejsze - sprawdź pH kwasu żołądkowego. Zakwaszanie żołądka dzieci i dorosłych. Pozbądź się alergii, wzdęć, refluksu i przewlekłych chorób.

http://izla.pl/blog/artykul/1904

 
                                       8. Zrównoważ swoje hormony

Wiele kobiet rozwija dysfunkcję tarczycy podczas ciąży lub menopauzy, kiedy ciało przechodzi duże zmiany hormonalne. Jeśli poziom estrogenu jest zbyt wysoki, ze względu na zmiany hormonalne lub przewlekły stres, nadmiar estrogenu zwiększa poziom TBG, globuliny wiążącej tarczycę. Jest to białko, które umożliwia przepływ hormonów tarczycy przez twój krwioobieg. Gdy hormony tarczycy są przyłączone do TBG, pozostają nieaktywne, więc T4 nie może być przechowywane w twoich tkankach lub przekształcane w Wolne T3, powodując objawy niedoczynności tarczycy, takie jak utrata włosów.

Nadmiar estrogenu jest jednym z najczęstszych przyczyn zaburzeń równowagi hormonalnej. Jednym z najlepszych sposobów na pozbycie się nadmiaru estrogenów jest powstrzymanie ekspozycji na ksenobiotyczne hormony i w niektórych przypadkach można  przyjmować suplement o nazwie DIM (diindolilometan).

 

                                 przykładowa firma

Suplement z DIM
DIM pomaga oczyścić ciało z nadmiaru estrogenów , wspomagając równowagę hormonalną i zmniejszając promowanie wzrostu torbieli jajników. DIM należy przyjmować codziennie przez co najmniej trzy miesiące wraz ze zmianą stylu życia, obejmującymi unikanie ksenogenów występujących w produktach, żywności i środowisku.

Unikaj ekspozycji na estrogeny i ksenogeny

    Nie spożywaj soi
    Jedz tylko organiczne mięso i nabiał
    Nie używaj żywności  z kuchenki mikrofalowej w plastiku
    Pij wodę ze szklanych butelek
    Unikaj olejów mineralnych i parabenów w produktach do pielęgnacji skóry
    Używaj naturalnych detergentów: soda , kwasek cytrynowy, woda utleniona

    Używaj bio kosmetyków

                                                                

                                9. Zrównoważyć poziom cukru we krwi

Spożywanie dużej ilości węglowodanów i niewystarczającej ilości białek o dobrej jakości i zdrowych tłuszczów może powodować wahania cukru we krwi. Te wahania poziomu cukru we krwi powodują zwiększenie T4 na odwrotną T3, nieaktywną formę hormonu tarczycy. Spowalnia to wszystkie procesy metaboliczne i może spowodować szybszą utratę włosów.

Aby tego uniknąć, polecam rozpocząć dzień od śniadania wysokobiałkowego, czy to koktajlu białkowego  i wysokiej jakości tłuszczy, takich jak awokado i olej kokosowy.

                                                     
                                           10. Zmęczenie nadnerczy

Prawdopodobnie znasz gruczoły nadnerczy wytwarzające adrenalinę i niwelujące reakcję na stres, ale czy wiesz, że jako część twojego systemu hormonalnego produkują również hormony, które wpływają na twoje główne procesy metaboliczne, podobnie jak twoja tarczycy? Hormony te pomagają regulować ciśnienie krwi, równowagę elektrolitową, poziom cukru we krwi, odpowiedź immunologiczną, trawienie i wiele innych.

Przewlekły stres, z którym wielu z nas boryka się na co dzień, powoduje, nadczynność twoich nadnerczy co prowadzi do wyczerpania nadnerczy. Ewentualne spadki hormonów stresu mają wiele negatywnych skutków dla tarczycy. Powodują spowolnienie tarczycy, zmniejsza zdolność do przekształcania hormonów tarczycy w ich aktywną formę i zwiększa oporność na hormon tarczycy, powodując objawy niedoczynności tarczycy, w tym utratę włosów.

Podczas gdy stres może być nieuniknioną częścią naszego współczesnego stylu życia, możemy wiele zrobić, aby poradzić sobie z poziomami stresu i ich wpływem na zdrowie tarczycy, niezależnie od tego, czy chodzi o spacer, praktykowanie medytacji czy relaksującą kąpiel.

więcej znajdziesz:

1) Ciągle senny i zmęczony? Nie możesz wstać z łóżka? Zmęczenie nadnerczy, suplementy dla nadnerczy.

http://izla.pl/blog/artykul/1903

2) Przewlekle wyczerpany, senny i zmęczony? Skuteczne sposoby wspomagania zmęczenia nadnerczy. Test na zmęczenie nadnerczy.

http://izla.pl/blog/artykul/1907

 

Źródła:

https://www.amymyersmd.com/2016/10/thyroid-lab-results-really-mean/

https://www.amymyersmd.com/2016/10/10-tips-reverse-thyroid-hair-loss/

 



<< poprzedni artykuł następny artykuł >>

Dodawanie komentarzy do wpisu możliwe po zarejestrowaniu i zalogowaniu.

izla.pl 2015-17
Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i rozpowszechnianie treści i zdjęć bez zgody autorki zabronione.