Diety Przyroda i zwierzęta Zdrowie w praktyce Przepisy Lifestyle Dziecko/Ciąża Rak/Nowotór/Guz Podróże Pasożyty

Jedna z moich ulubionych surówek. Szybko się robi i jest bardzo smaczna. Potrzebna do niej będzie niestety specjalna tarka. Na blogu jest już podobny przepis, ale w formie obiadu.

http://izla.pl/blog/artykul/1482/surowe-spaghetti-z-sosem

Tarka Borner Roko nie reklamuję tarki, ale polecam. Jest dobra jakościowo , ostra  i kosztuje 50-60zł. Krajalnica do warzyw spaghetti kosztuje od 130zł więc jest różnica w cenie.

Żeby spaghetti dobrze wyszło warzywa muszą być grube i w miarę długie czyli marchew, cukinia, ogórek.

Obecnie mamy dość kiepską porę, bo ogórki długie kosztują 10zł za kg , a cukinia 18zł za kg i nie są zbyt dobrej jakości.

Jeżeli jednak skusimy się na ogórka i cukinię, możemy delektować się smakiem warzywnego spaghetti:)

Warzywa moczymy w wodzie z octem lub kwaskiem cytrynowym w celu pozbycia się bakterii czy pleśni. Płuczemy w czystej wodzie.

Pamiętajmy że ogórek i cukinia to warzywa mające enzym ascorbinozę, który to niszczy witaminę C, możemy temu łatwo zaradzić:)

Na tarce należy zetrzeć najpierw ogórka i cukinię dodać sok z cytryny lub odrobinę octu jabłkowego lub octu balsamicznego. Wszystko wymieszać. Następnie ścieramy  marchew. Dodajemy zioła, sól, trochę syropu daktylowego- równoważymy smaki. Taka surówka może stanowić dodatek do obiadu.

Jeżeli wolimy wersję bardziej mokrą i sycącą to do surówki dodajemy sos pomidorowo orzechowy.

Sos pomidorowy wegański. Orzechy czy pestki ( jakie lubimy mogą być nerkowce, słonecznik, dynia, laskowe itd)   zalewamy gorącą wodą na 15 minut, przepłukujemy.

Gdy mamy mocny blender pow 700W, to wystarczy orzechy/pestki przepłukać gorącą wodą. Do orzechów i pestek dodajemy suszone pomidory odsączone z oleju , trochę wody i miksujemy na gładki sos, możemy doprawić wg własnego uznania.

Sos wylewamy na spaghetti i mieszamy, dodajemy kilka pomidorków koktajlowych do ozdoby, możemy posypać surówkę dodatkowymi orzechami/pestkami

Z dodatkowymi pestkami dyni i słonecznikiem.

Jeżeli nie bardzo lubisz chrupać orzechy i pestki , zmiksuj je, otrzymasz gęsty sos.  Jeżeli dodasz płatki drożdżowe, będzie serowy, jeżeli pomidory/suszone pomidory- będzie pomidorowy.

W ten sposób zrobisz każdy sos : zielony, grzybowy itp.

Taka forma twardych warzyw jest także dobra dla dzieci , dzieci chętniej jedzą warzywa jak mają ciekawy kształty

                  

 

 

 



<< poprzedni artykuł następny artykuł >>

Dodawanie komentarzy do wpisu możliwe po zarejestrowaniu i zalogowaniu.

Składniki
  • marchew (1 sztuka)
  • cukinia (1 sztuka)
  • ogórek (długi 1 sztuka)
  • orzechy mix (garść)
  • suszone pomidory (3 sztuki z oleju)
  • zioła ulubione (do smaku)
  • sól (do smaku)
  • pomidor (koktajlowe kilka sztuk )



O mnie
Zdjęcie autorki

Miłośniczka zdrowego odżywiania, wielbicielka wszystkiego co zdrowe, nałogowo "pochłaniam" książki o zdrowiu, medycynie naturalnej i oczywiście kulinarne.


Więcej o mnie

Wyszukiwarka
Po wpisaniu frazy w wybranym polu, wyszukiwanie należy zatwierdzić enterem.

lub

Lodówka
Znajdź przepis, dodając swoje ulubione składniki do lodówki

Jestem na Facebooku

Znajdziesz mnie na

Najpopularniejsze wpisy
Aleppo mydła i szampony antyalergiczne
Jak zwiększyć poziom T3 aktywnego hormonu tarczycy - dr Childs specjalista w zakresie chorób tarczycy
Koenzym Q10 pilnuj , alby się nie wyczerpał - tworzy energię komórkową. Uzdrawiacz serca, pomocny w chorobach ozębnej, opóźnia starzenie, wpływa na odporność , pomocny w Parkinsonie, redukuje zmęczenie, naprawia mózg.
Protokół suplementacji jodem Dr Brownsteina i Jerzego Zięby
Popularne tagi
nowotwor nowotwór unikać ś przed niedoczynność drożdżyca drożdżyca przeciekające źąś miedź przekąska skóry święta bez_mięsa roślinne jarmuż bez_mąki neznabiału układ_odpornościowy
pozostałe tagi



izla.pl 2015-17
Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i rozpowszechnianie treści i zdjęć bez zgody autorki zabronione.