Diety Przyroda i zwierzęta Zdrowie w praktyce Przepisy Lifestyle Dziecko/Ciąża Rak/Nowotór/Guz Podróże Pasożyty

Gdy ktoś wpada do nas z wizytą niezapowiedzianą , ciężko coś zorganizować do jedzenia. Można postarać się o coś wytrawnego lub o coś słodkiego, ważne aby nie zajmowało zbyt wiele czasu.

Dzisiaj właśnie coś słodkiego- racuszki z jabłkami z kaszy gryczanej lub mąki gryczanej.

Przepis pojawił się swego czasu na różnych blogach, ale nie wiem kto był pierwszy:)

                 

Żeby mieć pewność że mąka czy kasza jest bezglutenowa musi mieć ona specjalne oznaczenie na opakowaniu.

Składniki

    kasza gryczana jasna nieprażona lub mąka gryczana (1 szklanka)
    woda (od uzyskania konsystencji śmietany)
    jabłko (1 sztuka)
    syrop daktylowy (do smaku)
    cynamon (1 łyżeczka)
    wanilia (kilka kropel)
    proszek do pieczenia winian potasu (1 łyżeczka opcjonalnie)

Jeżeli planujemy racuszki , namaczamy kaszę gryczaną jasną na kilka godzin, wtedy nie będzie nam potrzebny proszek do pieczenia. Zmiksowana kasza nadaje pulchności racuszkom. Po czasie moczenia, przepłukujemy kaszę i miksujemy z wodą na gładką masę.

Jeżeli musimy zrobić racuszki na już,  szybciej będzie wykorzystać mąkę gryczaną.

Do miski wsypujemy mąkę gryczaną dodajemy wodę , aby uzyskać konsystencję gęstej śmietany. dodajemy cynamon, eko proszek do pieczenia (winian), jeżeli lubimy pulchne racuszki, łyżkę syropu daktylowego, esencja waniliowa, jedno duże starte jabłko na tarce na grubych oczkach.

Mąka gryczana ma specyficzny smak albo się ją lubi, albo nie. Można posmak gryki zdusić właśnie ekstraktem waniliowym i słodzidłem oraz przyprawami np cynamonem.

    

Na rozgrzanej patelni na oleju kokosowym najlepiej extra virgin smażymy racuszki do zezłocenia.

Racuszki świetnie smakują również z dżemem kwaskowatym np porzeczkowym.

Jeżeli racuszki  są mało słodkie możemy posypać je cukrem kokosowym, który ma karmelowy smak

      

 



<< poprzedni artykuł następny artykuł >>

Dodawanie komentarzy do wpisu możliwe po zarejestrowaniu i zalogowaniu.

Składniki
  • kasza gryczana jasna nieprażona (1 szklanka)
  • woda (od uzyskania konsystencji śmietany)
  • jabłko (1 sztuka)
  • syrop daktylowy (do smaku)
  • cynamon (1 łyżeczka)
  • wanilia (kilka kropel)
  • proszek do pieczenia winian (1 łyżeczka opcjonalnie)



O mnie
Zdjęcie autorki

Miłośniczka zdrowego odżywiania, wielbicielka wszystkiego co zdrowe, nałogowo "pochłaniam" książki o zdrowiu, medycynie naturalnej i oczywiście kulinarne.


Więcej o mnie

Wyszukiwarka
Po wpisaniu frazy w wybranym polu, wyszukiwanie należy zatwierdzić enterem.

lub

Lodówka
Znajdź przepis, dodając swoje ulubione składniki do lodówki

Jestem na Facebooku

Znajdziesz mnie na

Najpopularniejsze wpisy
Aleppo mydła i szampony antyalergiczne
Jak zwiększyć poziom T3 aktywnego hormonu tarczycy - dr Childs specjalista w zakresie chorób tarczycy
Koenzym Q10 pilnuj , alby się nie wyczerpał - tworzy energię komórkową. Uzdrawiacz serca, pomocny w chorobach ozębnej, opóźnia starzenie, wpływa na odporność , pomocny w Parkinsonie, redukuje zmęczenie, naprawia mózg.
Protokół suplementacji jodem Dr Brownsteina i Jerzego Zięby
Popularne tagi
nowotwor nowotwór unikać ś przed niedoczynność drożdżyca drożdżyca przeciekające źąś miedź przekąska skóry święta bez_mięsa roślinne jarmuż bez_mąki neznabiału układ_odpornościowy
pozostałe tagi



izla.pl 2015-17
Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i rozpowszechnianie treści i zdjęć bez zgody autorki zabronione.