Diety Przyroda i zwierzęta Zdrowie w praktyce Przepisy Lifestyle Dziecko/Ciąża Rak/Nowotór/Guz Podróże Pasożyty

Podczas codziennych zajęć twój umysł jest ciągle zajęty ważnymi sprawami i codziennymi obowiązkami : gotowanie, sprzątanie, praca, dzieci...

Natłok spraw codziennych powoduje, że nie myślisz co mógłbyś zrobić , aby czuć się szczęśliwszy.

Brakuje Ci czasu, żyjesz w rutynie obowiązków. Dobrą wiadomością jest to, że stosunkowo łatwo czuć się szczęśliwszym.

 Jeśli masz ochotę zrób to teraz:) Kilka prostych wskazówek zwiększających szczęście : 

                                                 

    1. Wstań i ruszaj się.

Nadmierne siedzenie , brak ruchu i ćwiczeń może powodować stany depresyjne. Zwiększona aktywność fizyczna może złagodzić takie objawy, a nawet zapobiec przyszłym objawom.

Z drugiej strony, anandamid (AEA), neuroprzekaźnik zwany "związkiem szczęścia" wzrasta podczas i po wysiłku oraz może być częściowo odpowiedzialny za to, dlaczego ćwiczenia sprawiają, że ​​jesteś szczęśliwszy

                                  

    2. Wyjdź na zewnątrz.

Przebywanie w dzień na dworze ma zasadnicze znaczenie dla pozytywnego nastroju, po części dlatego, iż regularna ekspozycja na światło słoneczne pomaga poprawić  nastrój i energię poprzez uwolnienie endorfin.

Przebywanie na słońcu może pomóc zoptymalizować poziom witaminy D. Niedobór witaminy D jest od dawna związana z sezonowymi zaburzeniem afektywnym (SAD), jak również przewlekłą depresją

Jedno z badań wykazało, że przebywanie zaledwie 20 minut na dworze, powoduje, że większość ludzi jest szczęśliwsza, podczas gdy inne badania wykazały, że szczęście jest maksymalne, gdy jest około 14 stopni Celsjusza na zewnątrz.

Jeśli nie  możesz wyjść na dwór, otwórz szeroko okna i wpuść słońce do pomieszczenia w którym przebywasz, to może poprawić Twój nastrój.

                                                    

    3. Dotrzyj do innych ludzi.

Zadzwoń do przyjaciela lub wyślij miłą wiadomość. To pomoże Ci zbudować bliższą więź z innymi, na dłuższą metę, a silne więzi społeczne są kluczem do dobrego samopoczucia.

Jeszcze lepiej, dać się przytulić.  Przytulanie jest znane z niższym poziomem hormonu stresu, takich jak kortyzol. Przytulanie aktywuje również korę oczodołową w mózgu, co jest związane z uczuciami nagradzaniem i współczuciem.

 

    4. Zrób to co miałeś dawno zrobić .

Nagromadzenie spraw do załatwienia często bywa przytłaczające, zwłaszcza, gdy wyczerpie się limit;) Uporządkowanie spraw zaległych, często daje poczucie spełnienia i ulgi.

                                                       

    5. Uporządkuj.

Chaotyczne środowisko może prowadzić do wewnętrznej niezgody. Poświęć kilka minut na uporządkowanie tego, co może zakłócać Twój spokój jak uporządkowanie biurka czy blatu kuchennego. Chcąc się zmobilizować do pracy ustaw stoper i ruszaj.

    6. Zrób dobry uczynek.

 Pomaganie innym i sprawianie dobrych uczynków, stanowi naturalny impuls nastroju. Nawet "szybki" dobry uczynek, gdy przepuścisz osobę  w kolejce, może poprawić Ci humor. Jeśli masz więcej czasu spróbuj wolontariatu.

Wolontariat może obniżyć ryzyko depresji i lęku, a nawet zwiększyć dobre samopoczucie. Wolontariat pomaga innym, daje poczucie celu, powoduje zwiększenie oksytocyny w organizmie, jednocześnie obniżając poziom hormonów stresu, takich jak kortyzol.

                                                             

    7. Podaruj Coś.

Zarejestruj się jako dawca organów, oddaj krew lub podaruj swój czas i umiejętności, tam gdzie są one najbardziej potrzebne.

                                                   

    8. Uśmiechnij się.

 Kiedy uśmiechamy się do innych, zazwyczaj odwzajemniają uśmiech, tworząc ciągłe sprzężenie zwrotne, które może prowadzić do bardziej pozytywnego nastawienia w  życiu i pozytywnego myślenia.

                                                                    

    9. Naucz się czegoś nowego.

Wybierz coś, co intryguje cię czy coś co Cię pasjonuje. Spędź 15 minut na czytaniu o swojej nowo odkrytej pasji.

                                         

Na Swój nastrój możesz wpływać odpowiednim pożywieniem.

Co jeść lub nie jeść, może mieć istotny wpływ na nastrój. Chociaż nadmiar cukru jest związany z depresją, niektóre pokarmy są połączone z pozytywnymi emocjami. Mianowicie:

Warzywa, zwłaszcza zielone warzywa liściaste

Szpinak jest bogaty w kwas foliowy, który pomaga produkować ciału regulujące nastrój neuroprzekaźniki, w tym serotoninę i dopaminę. Psycholog  dr Tamlin Conner stwierdził , iż w czasach, gdy ludzie jedli więcej owoców i warzyw, byli spokojniejsi, szczęśliwsi i mieli więcej energii.

Grzyby

Grzyby są bogate w antyoksydant selen, a jego niski poziom łączony jest z lękiem.

Grzyby są również jednym z lepszych źródeł witaminy D w pożywieniu, która wspiera nastrój (jednak najlepszym rozwiązaniem, aby zoptymalizować poziom witaminy D jest regularna ekspozycja na słońce, jeśli nie jest to możliwe, rozważenie suplementacji witaminy D3 może być korzystne.

 Kurkuma

 Kurkuminę, uważa się za potężny antyoksydant o właściwościach leczniczych. Ma ona  właściwości neuroprotekcyjne i może poprawić nastrój, ewentualnie pomóc w depresji.

 Ciemna czekolada (pow 70%)

Gorzka czekolada zawiera anandamid – kannabinoidowy związek chemiczny, znany jako „związek radości”. Anandamid uwalniany jest do mózgu, gdy czujesz się dobrze. Anandamid jest naturalnym związkiem chemicznym znajdującym się  w  mózgu.  Dotychczasowe  badania  nie  wykazały  żadnych  skutków  ubocznych anandamidu (chyba że ktoś uważa radość za skutek uboczny). W rzeczywistości radość jest bardzo ściśle związana ze zdrowiem.

Organiczna kawa

Badania wykazały, że kawa wyzwala mechanizm w mózgu, który uwalnia w mózgu czynnik neurotroficzny pochodzenia mózgowego (BDNF), który aktywuje komórki macierzyste mózgu, a tym samym poprawia stanu zdrowia mózgu.

Zielona herbata

Zielona herbata zawiera teaninę, aminokwas, który przenika przez barierę krew-mózg, ma właściwości psychoaktywne. Teanina zwiększa poziom kwasu gamma-aminomasłowego (GABA), serotoniny, dopaminy, zmniejszyć stres psychiczny i fizyczny, prowadząc do uczucia zrelaksowania.

Pozytywne myślenie zmniejsza stres i wpływa na układ odpornościowy

Uczucie zadowolenia to nie tylko kwestia zdrowia emocjonalnego. Pozytywne myśli i postawy są w stanie skłonić organizm do zmian, które wzmacniają układ odpornościowy, zmniejszają ból i przewlekłą chorobę i zapewniają odprężenie. Jedno z badań wykazało na przykład, że szczęście, optymizm, zadowolenie z życia i inne pozytywne cechy są związane z niższym ryzykiem chorób serca.

                                                               

Wykazano naukowo, że szczęście może zmienić geny! Zespół naukowców z UCLA wykazał, że osoby z głębokim poczuciem szczęścia i dobrego samopoczucia mają niższy poziom ekspresji genów zapalnych i silniejszą odporność.

 Jeśli zastanawiasz się, jak utrzymać stan szczęścia na dłuższą metę, akceptacja siebie wydaje się być jednym z najważniejszych czynników, które mogą produkować bardziej spójne poczucie szczęścia.

 

Źródła:

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2016/04/14/9-quick-tips-to-boost-mood.aspx?utm_source=facebookmercola&utm_medium=social&utm_content=lead&utm_campaign=20160414_9-quick-tips-to-boost-mood

http://www.sroda.com.pl/file/gorzka_czekolada.pdf



<< poprzedni artykuł następny artykuł >>

Dodawanie komentarzy do wpisu możliwe po zarejestrowaniu i zalogowaniu.

izla.pl 2015-17
Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i rozpowszechnianie treści i zdjęć bez zgody autorki zabronione.