Diety Przyroda i zwierzęta Zdrowie w praktyce Przepisy Lifestyle Dziecko/Ciąża Rak/Nowotór/Guz Podróże Pasożyty

Jednym z najlepszych sposobów uwolnienia 10 tysięcy fitoskładników zawartych w owocach i warzywach jest mechaniczne otworzenie komórek.

Proces mechanicznego rozkładania owoców i warzyw przyczynia się do cudownych wyzdrowień osób chorych na nowotwory w zaawansowanych stadiach. Można również użyć rozdrabniacza do warzyw. Są one lepsze od sokowirówek z dwóch powodów. Dzięki nim nic się nie marnuje. Po drugie są łatwe do czyszczenia. Polecane są Vita-Mix np 500 mogą być też wyciskarki ślimakowe.

Przed włożeniem warzyw i owoców do rozdrabniaczy należy je porządnie wymyć np moczyć w occie lub kwasku cytrynowym a następnie w sodzie i na końcu w czystej wodzie. Można też je moczyć w wodzie z dodatkiem perhydrolu czyli 36% wody utlenionej. Można także zastosować specjalne płyny do mycia warzyw i owoców.

                                           

Jednym z częstszych błędów jest używanie tylko ulubionych warzyw i owoców. Wiele osób wyciska tylko marchwie. Stosowanie tylko jednego warzywa powoduje, iż niektóre warzywa zawierają duże ilości cukru, który może przyczynić się do rozwoju guzów. Po drugie tracimy w ten sposób korzyści płynące z innych roślinnych związków chemicznych. Nie we wszystkich warzywach znajdują się specjalne flawonoidy działające przeciwnowotworowo. Największe korzyści czerpie się stosując różne rodzaje warzyw.

Im większa różnorodność warzyw, tym większa szansa na zahamowanie rozwoju raka albo jego wyeliminowanie zwłaszcza jeśli odpowiednią dietę połączy się z konwencjonalnymi formami terapii.

Można zrobić sobie sałatkę z mnóstwem różnych warzyw, nie jeść jej jednak ale wrzucić do rozdrabniacza , zmiksować i wypić jako sok. W ten sposób dostarcza się więcej ilości roślinnych związków chemicznych, niż gdyby po prostu zjeść sałatkę. Okazuje się także, że wypicie takiego soku zabiera o wiele mniej czasu,  niż zjedzenie wszystkich składników.

Aby rozdrobnić warzywa lub wycisnąć z nich sok, należy je wcześniej dokładnie umyć jak to wspomniane było wyżej, następnie włożyć do urządzenia . Najpierw wlewa się szklankę destylowanej wody i nastawia sprzęt na niskie obroty . Potem powoli zwiększa się prędkość do maksymalnej. Aby uzyskać właściwą konsystencję , można dodawać wodę.

Przygotowując sałatkę do wypicia należy wybrać co najmniej 5 warzyw z poniższej listy. W miarę możliwości najlepiej użyć ich wszystkich . Generalnie na początku terapii konwencjonalnej - należy unikać owoców, a przynajmniej spożywać je w minimalnych ilościach . Można też dodać kapsułkę z multiwitaminą do rozdrabniacza i wymieszać z sokiem. Niektóre witaminy są gorzkie w smaku , warto zatem eksperymentować do momentu , aż mikstura nam posmakuje.

W przypadku osób , które nie spożywają wystarczającej ilości białka , picie warzywnych soków może powodować biegunkę lub wzdęcia. Aby tego uniknąć , warto zacząć kurację od rozcieńczonego soku w proporcji pół na pół z wodą destylowaną. Miksturę trzeba pić przez tydzień powoli zwiększając zawartość procentową soku , zmniejszając zaś wody. Zalecane jest picie 0,35-litrowej szklanki soku dwa razy dziennie.

Warzywa:

buraki, brokuły, brukselka, marchew, kalafior , seler, jarmuż, pietruszka, kapusta czerwona, szpinak, pomidory, rzepa

Owoce

jeżyny, czarne borówki, żurawina, grejpfrut, jabłka odmiany MCIntosh, pomarańcze, maliny, czerwona porzeczka, truskawki.

Wg purystów tylko sok świeży jest skuteczny, ponieważ tylko w nim znajdują się enzymy. Więc wg tej zasady należałoby sok przygotowywać dwa razy.

Jeżeli nie masz na takie rozwiązanie czasu, możesz przygotować większą ilość soku np w weekend ,zamrozić połowę soku i trzymać w lodówce taką jego ilość, aby wystarczyła na mniej więcej trzy dni. Można też część soku pomrozić. Trzeba tylko pamiętać, aby każdego ranka rozmrozić odpowiednią porcję. Kiedy sok jest zamrożony, zostają zachowane wszystkie zawarte w nim fitoskładniki i enzymy. Poza tym wiele enzymów zachowuje się , nawet jeśli sok trzyma się w lodówce. Wiąże się to jednak z temperaturą . Enzymy ulegają zniszczeniu , jeśli sok znajdzie się potem w ciepłym miejscu.

                                                                

Aktywność fizyczna, ćwiczenia

Wykonywanie umiarkowanie nasilonych ćwiczeń pomaga w zapobieganiu wystąpienia chorób nowotworowych oraz zmniejsza częstotliwość ich nawrotu. Wykazano, że regularne ćwiczenia redukują zapadalność na raka okrężnicy, piersi, płuc, ponieważ poprawiają czynności układu odpornościowego , przyczyniając się do lepszego dotleniania tkanek (rak nienawidzi tleny), usprawniają funkcjonowanie enzymów antyoksydacyjnych oraz wpływają na uwalnianie się endorfin w mózgu. Wykonywanie ćwiczeń jest szczególnie istotne w momencie przekroczenia pięćdziesiątego roku życia. Badania wykazały , że gdy regularnie się ćwiczy , znacząco zmniejsza się liczba powikłań zazwyczaj występujących podczas hospitalizacji.

Wykonywanie ćwiczeń to także sposób na poradzenie sobie z zanikiem tkanki tłuszczowej. Okazało się, że taki stan u osób starszych jest spowodowany nadmiarem TNF-alfa. Ta immunologiczna cytokina odpowiada za zanik mięśni również u pacjentów chorych na raka. Wykazano również , że poziom TNF-alfa obniża się dzięki zastosowaniu N-acetylo-L-cysteiny. Ten suplement zwiększa poziom glutationu w komórkach, usuwa rtęć z organizmu i usprawnia proces detoksykacji. Zaleca się zażywanie go w ilości 500mg dwa-trzy razy dziennie.

W budowie masy mięśniowej oraz procesie naprawczym układu trawiennego główną rolę odgrywa glutamina. Jest jednak jeden problem związany z jej stosowaniem - mózg przekształca ją bowiem w kwas glutaminowy, czyli ekscytotoksynę. W zapobieganiu temu pomagają ćwiczenia. Dzięki nim organizm usuwa z krwi glutaminę, której używają mięśnie.

Podczas gdy ćwiczenia o umiarkowanym nasileniu są bardzo zdrowe, te intensywne i aerobik mogą okazać się szkodliwe, ponieważ przez dłuższy czas znacznie podwyższają metabolizm, a metabolizm to główne źródło wolnych rodników. Intensywne ćwiczenia mogą przyczynić się do znacznego uszkodzenia komórek.

Reasumując ćwiczenia o umiarkowanym stopniu nasilenia to: szybki spacer, trening za pomocą gum oporowych, umiarkowana jazda na stacjonarnym rowerze i inne ćwiczenia w których unika się zbytniego przeciążenia organizmu. Nie zaleca się uczestnictwa w maratonach, zawodach Ironman i intensywnego aerobiku, ponieważ mogą drastycznie wyczerpać zasoby antyoksydantów, obniżyć odporność i spowodować rozpad tkanki mięśniowej.

 

Żródło:

Zdjęcie internet

fragment książki  "Naturalne strategie w walce z rakiem"  Dr Russell L. Blaylock + mój komentarz

 

 



<< poprzedni artykuł następny artykuł >>

Dodawanie komentarzy do wpisu możliwe po zarejestrowaniu i zalogowaniu.

izla.pl 2015-17
Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i rozpowszechnianie treści i zdjęć bez zgody autorki zabronione.