Diety Przyroda i zwierzęta Zdrowie w praktyce Przepisy Lifestyle Dziecko/Ciąża Rak/Nowotór/Guz Podróże Pasożyty

Borówki, maliny, truskawki, jeżyny należą do produktów zawierających najwięcej przeciwutleniaczy. Barwy owoców jagodowych- głęboka czerwień, fiolet, granat są wytwarzane przez antocyjany skoncentrowane w skórkach.

Ich wysokie spożycie wiąże się z obniżeniem ryzyka rozwoju choroby niedokrwiennej serca (do 45 procent).

         

Obfitość przeciwutleniaczy w owocach jagodowych pomaga obniżyć ciśnienie krwi, łagodzi stany zapalne, zapobiega uszkodzeniom DNA prowadzącym do rozwoju nowotworów, chroni mózg przed szkodliwymi skutkami działania wolnych rodników i stymuluje aktywność enzymów przeciwutleniających w organizmie. W latach 80. XX wieku odkryto , że kwas elagowy - kolejny przeciwutleniacz obecny w dużych ilościach w owocach jagodowych jak i granatach blokuje rozwój guzów nowotworowych. Udowodniono , że ekstrakty z owoców jagodowych i granatów spowalniają wzrost i wywołują śmieć komórek kilku różnych typów nowotworów.

              

 Jedzenie większej ilości owoców jagodowych może również wspomagać utratę wagi. Coraz więcej wskazuje na to , że antocyjany i polifenole obecne w tego typu owocach hamują syntezę kwasów tłuszczowych w wątrobie i sprzyjają redukcji zapasów tłuszczu. Flawonoidy zawarte w owocach jagodowych sprzyjają zdrowiu serca na wiele różnych sposobów. W trakcie badań z udziałem ludzi odkryto , że spożywanie tego typu owoców zmniejsza stres oksydacyjny i redukuje utlenianie cholesterolu LDL (tzw złego cholesterolu), co pomaga zapobiegać gromadzeniu się blaszki miażdżycowej. Odkryto też, że zawarte w nich flawonoidy zwiększają pojemność przeciwutleniającą osocza krwi, w niektórych przypadkach poprawiają ciśnienie oraz  poziom lipidów i glukozy we krwi. Nawet zimą możesz zapewnić sobie dzienną dawkę antocyjanów dzięki dostępności mrożonych owoców jagodowych. Napełnij nimi zamrażalnik w lecie, kiedy możesz je tanio kupić . Poszukaj tych z ekologicznych upraw.

Spożywaj świeże i mrożone owoce jagodowe tak często, jak to tylko możliwie korzystaj z ich prozdrowotnych właściwości. Ze wszystkich owoców to właśnie one oraz granaty mają najwyższy współczynnik mikroskładników na jedną kalorię i chronią przed nowotworami, chorobami serca, nadciśnieniem, cukrzycą oraz demencją.

 

Źródła:

Jeść by żyć Dr Fuhrman

Superodporność  Dr Fuhrman

Koniec z dietami Dr Fuhrman



<< poprzedni artykuł następny artykuł >>

Dodawanie komentarzy do wpisu możliwe po zarejestrowaniu i zalogowaniu.

izla.pl 2015-17
Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i rozpowszechnianie treści i zdjęć bez zgody autorki zabronione.