Diety Przyroda i zwierzęta Zdrowie w praktyce Przepisy Lifestyle Dziecko/Ciąża Rak/Nowotór/Guz Podróże Pasożyty

Rośliny strączkowe mają działanie przeciwcukrzycowe , a ich spożywanie sprzyja utracie wagi , bo organizm trawi je powoli.

                             

Biała fasola, ciecierzyca, soczewica pomarańczowa, połówki grochu zielonego, czerwona fasola czarna fasola, fasola adzuki, soczewica zielona, fasolka mung - w środku

Stabilizuje to poziom cukru we krwi , redukuje głód, obniża chęć do konsumowania nadmiernej liczby kalorii i pomaga kontrolować zachcianki żywieniowe. Bardzo wysoka zawartość błonnika i skrobi opornej - węglowodanów które nie są rozkładane przez enzymy trawienne sprawia , że rośliny strączkowe to wyjątkowe pożywienie.

 FASOLA ADZUKI     FASOLA MUNG

Rośliny strączkowe obfitują w składniki mineralne i błonnik szczególnie ten rozpuszczalny, mają też niski indeks glikemiczny. Te cechy decyduję o właściwościach obniżających ciśnienie krwi. Rośliny strączkowe mają też potężne właściwości antynowotworowe. Zawarta w nich skrobia oporna jest przekształcana przez pożywne dla organizmu bakterie jelitowe w kwasy tłuszczowe, które pomagają zapobiegać rakowi okrężnicy. Podobnie jak błonnik skrobia oporna "opiera się " procesowi trawienia i przechodzi przez jelito cienkie , nie ulegając strawieniu. Z  tego właśnie powodu niektórzy naukowcy uznają skrobię oporną za  trzeci rodzaj błonnika.

                               

                               FASOLA CZARNA                CZARNE OCZKO             ŻÓŁTY GROCH POŁÓWKI

Fasola jest najlepszym źródłem skrobi opornej . Skrobia zawarta w fasoli to pół na pół skrobia podlegająca powolnemu trawieniu i skrobia oporna , choć zawartość tej ostatniej zależy od rodzaju fasoli oraz od sposobu jej przyrządzania. Oznacza to, że znaczna część kalorii pochodzenia węglowodanowego nie jest przyswajalna przez organizm.                                                  

                  

                                                      

 

                                                soczewica żółta i pomarańczowa- najdelikatniejsza , zielona

w jednym z badań zaobserwowano że jedzenie fasoli, grochu czy soczewicy częściej niż 2 razy w tygodniu zmniejszyło ryzyko zachorowania na raka okrężnicy o 50 procent . Wysokie spożycie roślin strączkowych wiąże się też z obniżeniem ryzyka rozwoju raka przełyku, żołądka, nerki i raka piersi .

Najbardziej odżywcze strączki wg Dr Fuhrmana to:

soczewica

biała fasola typu "nortern bean"

czerwona fasola kidney

czarna fasola

fasolka "czarne oczko"

biała fasola typu "navy bean"

Nawet mała porcja sprawi , że poczujemy się najedzeni , jednakże docelowo powinno się spożywać co najmniej jedną pełną filiżankę dziennie.

Możesz również kiełkować rośliny strączkowe. Namocz całe ziarna w słoiku na noc. Odcedź, opłucz i przez kilka następnych dni codziennie wymieniaj wodę, aż kiełki będą gotowe do spożycia.

Jeśli po zjedzeniu roślin strączkowych zdarzają ci się wzdęcia , upewnij się, że jedząc , bardzo dokładnie przeżuwasz ziarna. Minie trochę czasu, zanim w twoim przewodzie pokarmowym rozwiną się bakterie zdolne do ich trawienia. Możliwe, że początkowo będziesz musiał ograniczyć ich spożywanie. Jednak nie rezygnuj z nich i przyzwyczajaj się do nich powoli.

Co do lektyn dr Fuhrman uważa , iż po moczeniu i długim gotowaniu lektyn w strączkach nie ma lub są ilości dosłownie śladowe , sam w leczeniu chorób immunologicznych używa właśnie strączków. 

 

Źródła:

Jeść by żyć Dr Fuhrman

Superodporność  Dr Fuhrman

Koniec z dietami Dr Fuhrman



<< poprzedni artykuł następny artykuł >>

Dodawanie komentarzy do wpisu możliwe po zarejestrowaniu i zalogowaniu.

izla.pl 2015-17
Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i rozpowszechnianie treści i zdjęć bez zgody autorki zabronione.