Diety Przyroda i zwierzęta Zdrowie w praktyce Przepisy Lifestyle Dziecko/Ciąża Rak/Nowotór/Guz Podróże Pasożyty

10 Technik relaksacyjnych

Nie musisz jechać na weekend do SPA. Każda z tych porad może Ci pomóc w stresie i odprężyć w czasie krótszym niż 15 minut.

                                                       

1. Medytuj

Kilka minut praktyki dziennie może pomóc złagodzić niepokój.

"Badania sugerują, że codzienna medytacja może zmieniać ścieżki neuronowe w mózgu, dzięki czemu można być bardziej odpornym na stres", mówi psycholog Robbie Maller

To proste. usiądź prosto na podłodze. Zamknij oczy. Skoncentruj się na recytacji - głośno lub po cichu - pozytywnej mantry takiej jak "czuję się spokojny" czy "Kocham siebie". Umieść jedną rękę na brzuchu, aby zsynchronizować mantrę ze swoim oddechem. Niech wszelkie rozpraszające cię myśli płyną jak chmury.

Medytacja to także np robienie na retach czy wyszywanie, wyłączasz się z problemów na kilka minut :)
 

                                                                      

2. Oddychaj głęboko

Oderwij się na  5 minut, a skupić się na oddychaniu. Siedź prosto, oczy zamknięte, z ręką na brzuchu. Powoli wdychaj powietrze przez nos, czując początek oddechu w brzucha a jego koniec w szczycie głowy. Odwrotny proces jak wydech przez usta.

"Głębokie oddychanie przeciwdziała skutkom stresu poprzez spowolnienie rytmu serca i obniżenie ciśnienia krwi," psycholog Judith Tutin.

                                                       

3. Bądź obecny

Zwolnij.

"Poświęć 5 minut i skup się tylko na jednym, z zachowaniem świadomości". Zauważ, jak czujesz powietrze na twarzy, gdy idziesz i jak twoje stopy czują dotykając ziemi. Ciesz się konsystencję i smakiem każdym kęsem pokarmu.

Gdy spędzasz czas w tej chwili, skup się na swoich zmysłów, powinieneś czuć się mniej spięty.

                                                                  

4. Porozmawiaj z bliską ci osobą

Rozmowa jest jednym z najlepszych narzędzi do radzenia sobie ze stresem. Porozmawiaj z bliską ci osobą - najlepiej twarzą w twarz, a przynajmniej przez telefon. Podziel się, tym co się dzieje. Można uzyskać świeże spojrzenie na dany problem.

                                                                              

5. Dostrój się do ciała

Spróbuj zeskanować swoje ciało, aby zorientować się, w jaki sposób stres wpływa na nie każdego dnia. Połóż się na plecach, lub siedzieć  na podłodze. Zacznij od palców i dojdź do swojej głowy, obserwując jak twoje ciało czuje.

"Wystarczy mieć świadomość miejscach odczuwasz ścisk lub odprężenie, nie próbując niczego zmieniać". Przez 1 do 2 minut, wyobraź sobie, jak każdy głęboki oddech płynie do twojej części ciała. Powtórz ten proces, obserwuj jak porusza się swoje ciało, zwracając szczególną uwagę na odczucia i co czujesz w każdej części ciała.

                                                                   


6. Zrób kompresy i masaż
Umieść ciepły okład  wokół szyi i ramion przez 10 minut. Zamknij oczy i rozluźnij mięśnie twarzy, szyi, górnej części klatki piersiowej i pleców. Usuń okład i użyj piłki tenisowej lub wałka piankowego do masowania napiętych mięśni
"Umieść piłkę między plecami a ścianą. Pochyl się  i trzymaj delikatny nacisk na piłkę maksymalnie 15 sekund. Następnie przenieś piłkę do innego miejsca i wywieraj nacisk "

                                                         


7. Śmiej się głośno
Porządny śmiech odciąża psychicznie.Obniża poziom kortyzolu, hormonu stresu w organizmie i zwiększa produkcję substancji chemicznych w mózgu zwanych endorfinami, które poprawiają nastrój. Obejrzyj ulubiony film lub serial, poczytaj książkę albo porozmawiaj z kimś, kto sprawia, że ​​się uśmiechasz.

 

                                                                      
8. Słuchaj muzyki
Słuchanie kojącej muzyki może obniżać ciśnienie krwi, tętno i niepokój. "Tworzenie listy odtwarzania z ulubionych utworów lub dźwięków natury (ocean, śpiew ptaków) i pozwoli twojemu umysłowi skupić się na różnych melodiach, instrumentach. Można również śpiewać.

                                                              
9. Ruszaj się

Wszystkie formy ćwiczeń, w tym jogi i spacery, mogą złagodzić depresję i lęk.  Zadowolenie uwalniania substancje chemiczne w mózgu i daje twojemu organizmowi odprężenie. Możesz iść na szybki spacer wokół bloku, po schodach, lub zrobić kilka ćwiczeń rozciągających.

                                                                      

10. Bądź wdzięczny

Prowadź dziennik wdzięczności lub kilka (jeden w łóżku, jeden w torebce,i jeden w pracy), które pomogą Ci zapamiętać wszystkie rzeczy, które są dobre w twoim życiu.

"Będąc wdzięczny za błogosławieństwa niweluje negatywne myśli i niepokoje"

Użyj dzienników do opisania dobrych doświadczeń, jak uśmiech dziecka, dzień pełen słońca i dobrego samopoczucia. Nie zapomnij, aby uczcić sukces w pracy lub nowe hobby.
Podkreśl uczucia, spędzić kilka minut, przeglądając swoje notatki, aby przypomnieć sobie, co
jest naprawdę ważne.

 

http://www.webmd.com/balance/guide/blissing-out-10-relaxation



<< poprzedni artykuł następny artykuł >>

Dodawanie komentarzy do wpisu możliwe po zarejestrowaniu i zalogowaniu.

izla.pl 2015-17
Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i rozpowszechnianie treści i zdjęć bez zgody autorki zabronione.