Diety Przyroda i zwierzęta Zdrowie w praktyce Przepisy Lifestyle Dziecko/Ciąża Rak/Nowotór/Guz Podróże Pasożyty

Naleśniki gryczane roślinne na ostro

marchewka 3 sztuki
papryka czerwona  lub w innym kolorze  2 sztuki,
cebula czerwona  może być inna  1 sztuka,
suszone pomidory (w oleju) kilka sztuk do smaku,
koncentrat pomidorowy 2-3 łyżki lub kilka 2 dojrzałe pomidory,

przyprawy :

szczypta ostrej papryki,

1/2 łyżeczki wędzonej papryki ,

sól dobrej jakości do smaku,

1 łyżeczka suszone oregano,

1 łyżeczka suszonej bazylii

Marchewki zetrzeć na tarce o dużych oczkach, cebulę pokroić w kostkę lub piórka, papryki w paseczki.

Zeszklić na patelni lub garnku cebulę dodać z  marchew i pokrojoną paprykę.

Wszystko poddusić na odrobinie wody, dodać koncentrat pomidorowy lub obrane ze skórki pomidory pokrojone w kostkę.

Gotować 10-15 minut do miękkości, dodać przyprawy i pokrojone w paseczki czy kostkę suszone pomidory.

Jeżeli nadzienie nie jest zwarte można lekko zmiksować je blenderem ręcznym tzw żyrafą.

Opcjonalnie można dodać kilka oliwek do smaku.

Naleśniki gryczane:

1 szklanka mąki gryczanej rozmieszana z wodą  ok 1,5 szklanki do konsystencji gęstej śmietany.

Naleśniki smażymy , raczej ścinamy na suchej patelni lub na oleju kokosowym lub na oliwie z oliwek.

Nadzienie układamy na naleśniku i zwijamy w rulon lub w paczuszkę- krokiet

Do naleśników obowiązkowo serwujemy ulubioną surówkę u mnie :

rukola, pomidory

przyprawione oliwą z oliwek , syropem daktylowym , odrobiną soli, kilkoma kroplami octu balsamicznego

Danie szybkie i smaczne bez glutenu, jajek, tłuszczów zwierzęcych.

Zamiast mąki można zmielić kaszę gryczaną niepaloną.

Do masy możemy dodać ulubione składniki jak np: fasolę lub  soczewicę, pieczarki.

Naleśniki możesz też podać z sosem pomidorowym, grzybowym

Szybki sos pomidorowy wegański :

garść orzechów różnych lub nerkowców przepłukanych wrzątkiem lub namoczonych

kilka suszonych pomidorów odsączonych z oliwy.  Dodać ulubione zioła np bazylię, oregano.

Wszystko zmiksować na gładki sos blenderem ręcznym tzw żyrafą zalecana moc min 700W.

Lekko podgrzać w garnuszku dodać wodę do uzyskania pożądanej konsystencji lub zamiast wody sos zmiksować z surowym pomidorem.

Polać sosem naleśniki.


:)



<< poprzedni artykuł następny artykuł >>

Dodawanie komentarzy do wpisu możliwe po zarejestrowaniu i zalogowaniu.

Składniki
  • marchewka (3 sztuki)
  • papryka (2 sztuki)
  • cebula (1 sztuka)
  • suszone pomidory ((w oleju) kilka sztuk )
  • koncentrat pomodorowy (2-3 łyżki)
  • oregano suszone ( 1 łyżeczka)
  • bazylia suszona (1 łyżeczka)
  • papryka wędzona (1 łyżeczka)
  • sól ( do smaku)
  • papryka ostra (do smaku)
  • mąka gryczana (1 szklanka)
  • woda (1)
  • olej kokosowy (do smażenia opcjonalnie)
  • oliwa z oliwek (do smażenia opcjonalnie)
  • oliwki ( kilka sztuk opcjonalnie)



O mnie
Zdjęcie autorki

Miłośniczka zdrowego odżywiania, wielbicielka wszystkiego co zdrowe, nałogowo "pochłaniam" książki o zdrowiu, medycynie naturalnej i oczywiście kulinarne.


Więcej o mnie

Wyszukiwarka
Po wpisaniu frazy w wybranym polu, wyszukiwanie należy zatwierdzić enterem.

lub

Lodówka
Znajdź przepis, dodając swoje ulubione składniki do lodówki

Jestem na Facebooku

Znajdziesz mnie na

Najpopularniejsze wpisy
Aleppo mydła i szampony antyalergiczne
Jak zwiększyć poziom T3 aktywnego hormonu tarczycy - dr Childs specjalista w zakresie chorób tarczycy
Koenzym Q10 pilnuj , alby się nie wyczerpał - tworzy energię komórkową. Uzdrawiacz serca, pomocny w chorobach ozębnej, opóźnia starzenie, wpływa na odporność , pomocny w Parkinsonie, redukuje zmęczenie, naprawia mózg.
Protokół suplementacji jodem Dr Brownsteina i Jerzego Zięby
Popularne tagi
nowotwor nowotwór ś niedoczynność przed przeciekające drożdżyca drożdżyca źąś unikać przekąska bez_mięsa święta jarmuż bez_mąki roślinne skóry miedź neznabiału układ_odpornościowy
pozostałe tagi



izla.pl 2015-17
Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i rozpowszechnianie treści i zdjęć bez zgody autorki zabronione.