Diety Przyroda i zwierzęta Zdrowie w praktyce Przepisy Lifestyle Dziecko/Ciąża Rak/Nowotór/Guz Podróże Pasożyty

Dlaczego nie mogę schudnąć?

Nie możesz schudnąć ? Podejmujesz kolejną próbę i ... nic. Szukasz kolejnej cudownej diety?

Zatrzymaj się. Musisz znaleźć swoją indywidualną dietę dostrojoną do swoich potrzeb.

 
Jak znaleźć idealną Dietę dla Siebie.

Po pierwsze co należy zrobić , gdy osoba chce podjąć próbę schudnięcia.

Zastosuj kompleksową dietę eliminacyjną, tak ,aby usunąć całą toksyczną i prozapalną żywność oraz postaraj się  zidentyfikować na jaką żywność jesteś wrażliwy.

Usuń śmieciową przetworzoną żywność nawet fast foody oznakowane jako  "zdrowe", "produkt bezglutenowy", "niskokaloryczny", lub "niskotłuszczowy" oraz żywność, na którą jesteś wrażliwy czyli taką, która cię może alergizować , gdyż taka żywność powoduje ciągłe uszkodzenia jelit, zaburzenia hormonalne, negatywny wpływ na układ odpornościowy. Te wszystkie czynniki mogą powodować zwiększenie masy ciała.

Twoje ciało zostało zaprojektowane tak, aby jeść i trawić prawdziwe jedzenia - niektórzy biorą pod uwagę ekologiczne mięsa, ale podstawa to warzywa i owoce najlepiej ekologiczne. Kiedy karmisz ciało przetworzonymi pokarmami, które nie są gęsto odżywcze i pełne toksycznych substancji chemicznych, to twój organizm nie będzie dział prawidłowo. Twój  organizm "wariuje", a kilogramy przybywają.

                                            

Rozwiązanie jest proste do swojej diety włącz nieprzetworzone produkty, składające się głównie z warzyw i owoców. Stracisz na wadze, gdy w końcu usuniesz śmieciowe jedzenie oraz produkty spożywcze zawierające : zapalny gluten, nabiał, kukurydzę, soję, cukier i jaja.

Po zastosowaniu wyżej wymienionych wytycznych,  Twój organizm pozbędzie się przewlekłego stanu zapalnego i zacznie trawić pokarm w taki sposób, w jaki został zaprojektowany. Później możesz stopniowo wprowadzać, wyeliminowane pokarmy i obserwować swój organizmu , które pokarmy możesz nadal jeść , a które całkowicie wyeliminować.

W przeciwieństwie do stosowania krótkotrwałych  diet odchudzających, proces ten pomoże Ci odkryć idealną dietę dostosowaną dla twoich indywidualnych potrzeb, dietę na całe życie.


Co jeśli mimo przejścia na prawdziwe jedzenie waga stoi w miejscu?

Są ludzie , którzy mimo przejścia na dietę przeciwzapalną, mają problemy z utratą wagi. Jeżeli należysz do takich osób, to jest  bardzo prawdopodobne, że masz problemy zdrowotne które hamują, utratę wagi. 

Co może być tego przyczyną  i jak ją  można pokonać.

1. Niedoczynność tarczycy

Szacuje się, że 20 milionów Amerykanów ma problem związane tarczycą, a do 60% z nich jest tego  zupełnie nieświadoma. Niedoczynność tarczycy, stanowi 90 procent wszystkich przypadków związanych z zaburzeniami tarczycy, a jedną z podstawowych objawów niedoczynności tarczycy jest zwiększenie masy ciała lub niewyjaśniona niezdolność do utraty wagi.

To dlatego, że twoja tarczyca jest odpowiedzialna za regulację wielu procesów organizmu, w tym metabolizmu. Więc, jeśli zdiagnozowano u ciebie niedoczynność tarczycy, twój metabolizm zwalnia, a całkowita produkcja energii maleje. Oprócz niezdolności do utraty wagi, niedoczynność tarczycy może prowadzić do zmęczenia, zmiany nastroju, niepokoju, bóli mięśni i stawów, wypadania włosów, zaparć, "mgły mózgowej" i niskiej temperatury ciała.

Jeśli podejrzewasz, że możesz mieć niedoczynność tarczycy, ważne jest, aby uzyskać pełny panel tarczycy, aby uzyskać prawidłową diagnozę. Większość konwencjonalnych lekarzy stosuje tylko jeden lub dwa testy, w przeciwieństwie do pełnego panelu, i korzysta z "normalnych" laboratoriów z przeciętnym zakresem referencyjnym jako odnośnika. Pełny wykaz wszystkich badań tarczycy  w optymalnych zakresach laboratoryjnych,znajdziesz 

http://izla.pl/blog/artykul/1314/10-oznak-sygnalizujcych-problem-z-tarczyc-i-10-ich-rozwiza

                                           

2. Przewlekły stres

Może słyszałeś, że stres przyczynia się do przyrostu masy ciała.  Kiedy doświadczamy stresu organizm uwalnia mnóstwo kortyzolu, hormonu, wpływającego na metabolizm. Jednym z efektów ubocznych działania kortyzolu jest to, że może rzeczywiście spowodować przyrost masy ciała i zapobiec utracie wagi. Ponadto, przewlekły stres prowadzi do ciągłego wzrostu kortyzolu , co może spowodować postępujący przyrost masy ciała lub zatrzymanie odchudzania.

Liczne badania wykazały, że w przypadku zwierząt poddawanych stresowi, zwiększa się  ich ciężar ciała, mimo karmienia ich tą samą ilością kalorii.

Jeśli masz trudności z utrata wagi, musisz przeanalizować swój codzienny poziom stresu. Czy masz ciągle uczucie przepracowania? Czy robisz wszystko, aby zmniejszyć stres? Jeśli nie, będziesz musiał nauczyć się technik redukcji stresu. Możesz przeczytać więcej o tym:

http://izla.pl/blog/artykul/1317/infekcje-i-stres-iv-filar

http://izla.pl/blog/artykul/1688

 

3. Inne zaburzenia  hormonalne.

Brak równowagi hormonalnej w tarczycy i hormonów stresu są najczęstszymi przyczynami niezdolności do utraty wagi, ale nie  jedynymi. Także brak równowagi  innych hormony,  mogą powodować problem wagi. Brak równowagi insuliny i hormonów płciowych (estrogenu, progesteronu, testosteronu) są także sprawcami problemów z wagą.

Gdy poziomy insuliny i cukru we krwi są zaburzone, może to spowodować łaknienie cukru, osłabienie, drażliwość i nadmiar tłuszczu na brzuchu. Również brak równowagi hormonów płciowych, może także prowadzić do niemożności schudnięcia, ale także do utraty mięśni, zaburzeń snu, problemów z pamięcią i problemów seksualnych.

Więc w jaki sposób  uzyskać równowagę hormonalną, dzięki której spadnie waga ciała? Tu niestety wymagana jest praca  z lekarzem Medycyny Funkcjonalnej.

                                                  

4. Toksyczne przeciążenia.

Dzisiejszy nowoczesny świat jest pełen niebezpiecznych substancji chemicznych, metali ciężkich, leków i innych toksyn, które negatywnie wpływają na układ hormonalny. Toksyny znajdziemy w  żywności, wodzie, środkach higieny osobistej oraz w środkach wykorzystywanych w gospodarstwie domowym. Np dużo toksyn zawierają zwykłe :szampony, balsamy, świece, kosmetyki do  makijażu. Toksyny te mogą naśladować aktywność żeńskich  hormonów, takich jak estrogen. To zaburzenie w naturalnym cyklu hormonalnym może powodować niezdolność do utraty wagi, jak również prowadzić do poważniejszych problemów, takich jak choroby autoimmunologiczne.

O tym jak zidentyfikować i zminimalizować ekspozycję na toksyny i jak wspierać naturalne procesy detoksykacji organizmu znajdziesz

http://izla.pl/blog/artykul/1315

http://izla.pl/blog/artykul/1522/zalety-sauny-na-podczerwie

http://izla.pl/blog/artykul/1434/detoxykacja 


Jak zoptymalizować jeszcze bardziej swoją dietę.

Oto kilka dodatkowych wskazówek, które pomogą ci dostroić swoją dietę i znaleźć równowagę stylu życia, które będą optymalne dla Ciebie.

 

1. Liczenie kalorii

Nie zajmuj się liczeniem  kalorii, ponieważ może  cię to stresować. Jeżeli wykluczysz już wszystkie przyczyny i nadal nie chudniesz, przyczyną może być to, że zjadasz zbyt dużo kalorii.  Nawet nadmiar kalorii z zdrowej żywności, może powodować zwiększenie masy ciała.

Istnieje wiele aplikacji  do liczeni kalorii.  Narzędzia te mogą oszacować optymalne spożycie dzienne kalorii na podstawie wzrostu, wagi i płci, a następnie porównać je do rzeczywistej liczby kalorii spożywanej  przez cały dzień. Większość z nich również pozwala śledzić wysiłek fizyczny, tak aby można było porównać spożywane i  spalane kalorie.

Jeśli zauważysz, że twoje dzienne spożycie kalorii przekracza zalecaną wielkość kalorii, możesz je zmniejszyć  poprzez zmniejszenie wielkości porcji lub zrezygnowanie z  żywności o  wysokiej kaloryczności.

                                              

2. Znajdź odpowiednie proporcje makroskładników.

Jeśli śledzisz kalorie możesz przyjrzeć się swojemu zapotrzebowaniu na makroskładniki odżywcze - węglowodany, białka i tłuszcze. W latach 1980 i 1990, był bum na diety niskotłuszczowe. Demonizowano tłuszcz, i obwiniano go za nadwagę i problemy zdrowotne. Teraz już wiemy, jak ważne i korzystne są zdrowe tłuszcze.

Prawda jest taka, że nie ma panaceum na utratę wagi.  To prawda, że ​​tłuszcz stanowi większą ilość kalorii niż białko, a węglowodany mogą powodować niepożądane skoki cukru we krwi, ale celem zdrowego odżywiania nie jest całkowite usunięcie całej grupy makro składników. Wszystkie trzy makroelementy są niezbędne dla funkcjonowania organizmu. Celem jest, aby znaleźć właściwą równowagę ich dla ciała.

Jeśli chcesz ograniczyć kalorie, można ograniczyć spożycie (ale nie wyeliminować) tłuszczu. Jeśli chodzi o węglowodany, możesz spożywać  węglowodany o niższej kaloryczności takie jak zielone warzywa, zamiast węglowodanów wyższej kaloryczności, takich jak słodkie ziemniaki.

 

źródło:

AmyMyersDM.com

Książka Amy Myers "Możesz wyleczyć choroby autoimmunologiczne".

 



<< poprzedni artykuł następny artykuł >>

Dodawanie komentarzy do wpisu możliwe po zarejestrowaniu i zalogowaniu.

izla.pl 2015-17
Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i rozpowszechnianie treści i zdjęć bez zgody autorki zabronione.